Gå til innhold

Anbefal meg en Monobokk forsterker

Ranger emnet


Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en ny forsterker. Har visse krav som,

 

- Ikke over 5k

- Må kunne ha en enhet foran i bilen, så jeg kan justere bassen der. (Bass/gain remote)

- Bro kobles til 2000w (helst 4000w, siden jeg skal bygge på anlegget)

Jeg har to 12", på 2100W hver!

 

Har sett på Ma Audio sine da, men på den jeg fant BILLIG på Ebay, så kan man ikke justere bassen "/

Her er den: MA Audio

 

Fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVILKE 12" har du? Hvor kraftig dynamo har du? Hvordan batteri har du? Den MA forsterkeren er ikke noe å ha. Hva mener du med brokobling, slå sammen to forsterkere?

To 12" på til sammen Max guffe på 4500W, husker ikke navnet

Orginalt batteri med 3,5f kondensator

Orginal dynamo (Audi A3, 1,8Turbo)

Brokoble... Hvis vær port på forsterkeren er feks 2000W, så tar man + ifra subben på ene utgangen, og - på andre utgangen på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man kan da ikke brokoble en MONOforsterker, den har bare en utgang den :P

Hvor mye subene dine tåler MAX har ingen ting å si, så du må ut med navn og nummer, antall spoler osv for at vi skal kunne hjelpe deg, så får vi bare håpe at de IKKE skal ha 4500w totalt, for det blir dyrt og du har ikke kapasitet til å levere nok strøm til noe slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man kan da ikke brokoble en MONOforsterker, den har bare en utgang den :P

Hvor mye subene dine tåler MAX har ingen ting å si, så du må ut med navn og nummer, antall spoler osv for at vi skal kunne hjelpe deg, så får vi bare håpe at de IKKE skal ha 4500w totalt, for det blir dyrt og du har ikke kapasitet til å levere nok strøm til noe slikt :)

 

Høhø, du var med på leken ja ;) om å brokoble en Mono! Haha

Jeg kan jo kjøpe hvilke som helst forsterker...men...

 

Mono forsterker. 2000W hver subb.

Vil ha remote på bassen

 

Det er egentlig bare det! Drit i om batteri og dynamo blir ødelagt, ryker snart uansett ;)

Jeg har nå en 6-kanals forsterker som er brokoblet... Så kikker ikke så velldig på bassen dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare det at hvis subene trenger 2000w hver, og vi gjetter at de har enkel 4ohm spole, så må du ha en forsterker som gir 4000w rms ved 2ohm, og det får du ikke for 5000,-. Men jeg har en følelse av at den effekten du snakker om, er maxwatt og at rms er ganske mye lavere, men siden du ikke vil si hvilke suber det gjelder, så er det vel noen boss suber eller noe i den duren, så da kan du like godt kjøpe forsterker på biltema eller lignende :)

 

Kan jo ta denne som et eksempel feks: Ground Zero GZPA1.8000SPL-HC 7400W RMS @ 1 ohm - Judys Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000W til hver sub, ikke over 5k. Lykke til!

 

Tror du skal la være å se deg blind på watt. Se heller litt mer på hvordan kasse du trenger. Er kassa som lager lyden, ikke "max watt".

 

At du opplyser hvor mange "max watt" hver sub er på, er jo i seg selv et spørsmål.. Hva mener du med 4500W på max guffe?? Produserer høyttalerne dine watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår