Gå til innhold

Klarer ikke finne stabilt minuspunkt i bilen

Ranger emnet


StineMy

Anbefalte innlegg

Jeg har installert basskasse i Poloen min og har trukket ledning fra batteriet. Har også tatt en ledning fra forsterkeren og ned i bilen. Har filt ned lakken og skrudd fast med metallskruer. Likevel er det veldig ustabilt og basskassa fungerer av og på. Det er ikke ledningen fra batteriet det er noe galt med, da vi har testet med voltmeter. Problemet ligger i minusen ned i chassiet som ikke holder.

 

Har noen tips til et mer stabilt og sikkert minuspunkt i en polo? Har hørt at det er bra ved setebeltet, men kommer ikke til. Noen andre forslag?

 

Kan ta bilder hvis det trengs!

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd hardt på å komme til ved setebeltet i midten, og tenkte å prøve mer. Det er helt håpløst, og jeg er redd for å ødelegge noe med setebeltet, da det kan stå på liv og død. Det fungerer foreløbig, men hvis det kan gå så galt, skal jeg se om jeg for ordnet det. Har fått hjelp av en som har gjort det mange ganger, men han fant ikkenoe ordentlig minus i bilen. Skal se om jeg finner en med skikkelig peiling, kan jo alltids dra innom Torshov!

Tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd hardt på å komme til ved setebeltet i midten, og tenkte å prøve mer. Det er helt håpløst, og jeg er redd for å ødelegge noe med setebeltet, da det kan stå på liv og død. Det fungerer foreløbig, men hvis det kan gå så galt, skal jeg se om jeg for ordnet det. Har fått hjelp av en som har gjort det mange ganger, men han fant ikkenoe ordentlig minus i bilen. Skal se om jeg finner en med skikkelig peiling, kan jo alltids dra innom Torshov!

Tusen takk! :-)

 

Hvis det er så vanskelig, så får du kjøre deg en tur hit (rett utenfor Horten) så skal jeg vise deg hvor enkelt det er å komme til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg pleier å gjøre på gamle biler som ikke er verdt så mye, er å borre et 10mm hull gjennom gulvet i bagasjerommet. Kjenn på undersiden med hånda først, så du ikke borrer i noe under der. Så er det bare å skrape vekk lakken, bruke en passende kabelsko, bolt og skiver og stramme godt. Så kan man spraye tectyl over til slutt.

 

Veldig enkelt, og veldig bra. Syns dette er bedre enn å tukle med setebeltefester, jeg vil at setebeltene skal henge GODT fast hvis det smeller en dag.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt svært stor pris på hjelp, cossiemk1! :-) Bare si hva jeg skal kjøpe, så kommer jeg kjørende!

Jeg har brukt gulvet bak og filt til, men det vil ikke fungere skikkelig. Det lyset på forsterkeren "blafrer" liksom og klarer ikke stabilissere seg. Bassen hopper ut og inn og det er skikkelig irriterende.

Så setebeltet er den beste muligheten dere vet om? Bortsett fra gulvet som jeg allerede har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt svært stor pris på hjelp, cossiemk1! :-) Bare si hva jeg skal kjøpe, så kommer jeg kjørende!

Jeg har brukt gulvet bak og filt til, men det vil ikke fungere skikkelig. Det lyset på forsterkeren "blafrer" liksom og klarer ikke stabilissere seg. Bassen hopper ut og inn og det er skikkelig irriterende.

Så setebeltet er den beste muligheten dere vet om? Bortsett fra gulvet som jeg allerede har prøvd?

 

Ja, eller strekke en kabel frem til batteriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å vippe opp baksete puta før du prøvde å komme te innfestingen til belte?:wonder: gjør saken litt lettere..

 

kan også gjøre som Todleif og cossiemk1 sier, men da må du trekke ein ny(ekstra) Minus kabel frå Minus/jord på forsterkeren og fram te minuspolen på batteriet framme i bilen. men er litt arbeid og eit godt (Nok) jordingspunkt kommer du over føre du har trekt kabelen til batteriet.

 

legg ut eit bilde på bagasjerommet evnt. nyere biler er mye "limt" sammen så derfor du kan få dårleg jord i gulv.

Hvilken feste metode har du brukt for å få kontakt mellom kabel og gods? berre ein sjølborrans skruve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår