Gå til innhold

Rune's Audi A4 B5 1995 1.8L Problemer/Spørsmål

Ranger emnet


Larssenftw

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har investert i en 1995 Audi a4 b5 1.8L og har endel spørsmål i forhold til feil/Mangler og lignende.

 

I forhold til nøkler og startsperre, jeg fikk to nøkler med.. en "hovednøkkel" og en "verkstednøkkel".. Saken med disse er at startsperren slår inn momentant på "hovednøkkel" så blir tvunget til å bruke "verkstednøkkel" ved bruk av bilen. Startsperren slår inn på "verkstednøkkel" og ganske ofte, er irriterende å måtte slå på tenningen og ta ut nøkkel igjen opptil flere ganger for å få start på bilen.

 

Jeg har full varsling på ABS og mistenker en defekt føler. Skal få stilt diagnose på hvilken føler dette er til helgen. Her er spørsmålet enkelt, har ikke byttet abs føler tidligere og skulle hatt en enkel framgangsmåte for å skifte føler, noen som kan forklare meg ??

 

Sentrallåsen tullet også endel tidligere.. Den fungerte som den selv ville og var ikke bare å finne ut hva som var feil. Etter å ha banket litt i vacumpumpe og fått den til å fungere resulterte dette i konklusjon om dårlig vacumpumpe. Nå er det helt dødt så regner med pumpa er gåen. Noen som vet av billig???

 

Mistenker gåen katalysator. Under tung kjøring og mye motbakker der motoren får litt å jobbe med blir det en forferdelig lukt etter en stund, mener å ha vært borti dette før og at det resulterte i at det var katalysatoren som var gåen. Noen meninger om dette og tips til hvor jeg kan få tak i ny billig???

 

Lys i dasjbordet... Framgangsmåte for å skifte pærer i instrumentpanelet?? ? ? Er rimelig mørkt på enkelte plasser som ved temp og bensinmåler..

 

 

På forhånd takk!

Rolling Audi A4 B5 1995 1.8L !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: antageligvis startsperren din som må loddes.

2: Føleren skrus enkelt ut og inn, men vær litt forsiktig.

3: Litt vanskelig og si, men muligens vacumpumpen ja, og disse er skikkelig dyre visst du skal kjøpe en ny. 8000-10000kr, så gå på huggeren og finn en.

4: Lukter det rotne egg? ta også en co test med det samme du skal ta diagnose.

5: ut med instrument panelet og lodde nye pærer på, ikke en stor jobb.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Lodde startsperren ja.. dt hørtes enkelt ut men hvor finn jeg denne og hva burde jeg se etter som "feil" ?

2. Føleren sitter på bremsecalipteren ja? Enkel ledning som går inn på en liten smal sak der.. etter som eg har skjønt ved undersøkelse.

3. Tenkte og huggeri så men takk for svar.

4. Lukter skikkelig rotne egg ja, skal ta diagnose privat hos en bekjent som har program med obd kontakt.

5. Kan du forklare meg framgangsmåte ved ut-tagning av instrument panel uten å skade/lage merker på noe? Må jeg lodde på nye pærer, er de ikke utskiftbare?

 

Takk for svar sålangt, håper på svar på disse spm.

Rolling Audi A4 B5 1995 1.8L !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til. En ting som irriterer meg er at hver gang jeg har koblet fra batteriet for diverse grunner så begynner bilen å tulle me tomgangen. Den bakker greit etter en stund men hvis jeg gir litt gass og slipper pedalen så bakker den ujevnt. Veldig irriterende under kjøring når dette skjer. Bilen kveler nesten seg selv og er ujevn på tomgang ved clutching. Etter noen dager forsvinner dette. Noen ideer om hva dette kan være ???

Rolling Audi A4 B5 1995 1.8L !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår