Gå til innhold

Import av bil, hvordan gjør man det riktig?

Ranger emnet


Sir Henrik

Anbefalte innlegg

Jeg har sitt litt på importering av biler fra Tyskland, spesifikt BMW, da jeg har hørt at det skal være rimeligere. Men når jeg finner en bruktbil på mobile.de, plotter detaljene inn i importkalkulatoren på dinside.no så går ikke regnestykket opp.

 

Sammenligner jeg bilen+avgift med en bruktbil på Finn så ender det ikke opp med å være noe spesielt billigere i det hele tatt.

 

Først sammenlignet jeg en 318d 2008-modell, men så at vektavgiften var jo enorm. Så sammenlignet heller en 116d 2009-modell, men det ble ikke noe billigere enn det som kunne kjøpes i Norge.

 

Hvis noen kan fortelle meg hvordan man gjør dette riktig, så hadde det vært fantastisk. Eller hvis noen kan bekrefte at det faktisk ikke er noe rimeligere, så hadde det også vært fint.

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, jeg importerte bil her for ikke så lenge siden. Sleit med avgiftberegning jeg også. Til slutt brukte jeg et firma i Tyskland som hjalp meg med hele importen. De la også ut den tyske momsen slik at jeg betalte bilen uten tysk moms med en gang, dette vil de fleste forhandlere som jeg var i kontakt med ikke gjøre, siden Norge ikke er i EU.

AutoAgent fikset abselut alt med hele importen og transport. Jeg fikk også muligheten til å få garanti på bilen. Han som driver firmaet er Norsk, så da har man også en norsk å forholde seg til, noe som jeg følte var mye enklere. Han fant også ut at bilen jeg importerte lønte seg å ta på alternativ beregning, så bare der sparte jeg nesten 20.000,- Det kan abselut anbefales. Legger med en link til firmaet. Autoagent.no | Leddet mellom deg og bilen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår