Gå til innhold

Min Audi A4 B5 1,8T Ambition avant Quattro. 268hk - 374nm

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Har en a4 me en apu motor. Har problem me at når e Foreksempel fer å kjøre vanlig så bremse motoren litt å når e da gir på så hell den igjenn. Korte intervall på noen sekk. Kan stå å jage opp å ne for så å plutselig stoppe. Når e kjøre spring wb måleren opp å ne på verdi plutselig ne I 10 å oppat på max. Veldig tungstartet når den er varm. Ellers starter den med en gang. Kan plutselig gå fint å dra bra uten noen form for fusk eller propp. Har en 044 pumpe nedi tanken som det ikke er extra filter på,kun det orginale inni pumpeinntaket. Kan det ha tetta seg? Eller er det lambda? Trykkmåleren ved intercooler? Tempsensor ? Lmm? Både Lmm å lambda skal Være ganske ny. Lmm viser langt over 100 I verdi samt lambda viser verdi å Bpde + å minus. Har nye oppgradering cola men ikke skifta pga trasig nett på dem. Kan vel ikke Være coil som e ta problemer her?

Er så rart for plutselig så går den som den skal. vet lambda ligger litt iklem men ser ingen brudd..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Blir montering av en ekstra cooler. Bytte av div følere og trykkteste bensinpumpa. Samt kople ledningsnettet skikkelig ettet bytte av coiler.demontert fanger og mye annet. Vaska endel rundt motor og under.Har rensa alle slanger og luftgater samt begge kjølere med rens å bensin. Va my dritt ja.. Bli nye klemma,bensinfilter,oljefiltet å olje..Så e de montering av understell og en skikkelig polering. Fant foresten nesten den blå bankesensoren. Ligger vist oppå kassa ved torpedovegg. Traaaangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bytta den blå bankesensoren også. Kopla ledningsnett skikkelig med klemmer og isolert. istedenfor elektroklips. Fiksa en lekkasje på vacumslangen til resirklokket. Nå blir det montering av en extra orginal cooler I tillegg til frontmontert. Håper det hjelper på avkjøling. Montering av rensa luftgater og slanger med nye klemmer. Sjekke bensinpumpa å teste trykk med ny måler.Så blir det montering av vmaxx xxtreme justerbart.

Om ikke motoren starter på varm motor og at den fjusk er må jeg prøve å bytte veiv og kamaksel sensorer.

 

Har forresten montert ventil på veggen ute. Vifte innvendig med flexibel rør så jeg kan bruke på bilen når den står å går ved testing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert sammen igjenn. Etter endel fiksing i motorrom. Ene pluggen min gikk faktisk av ble litt redd for å måtte demontere topppen. Men fikk heldigvis skrudd den opp jengerundingen.. den gikk av helt oppe ved mutteren på pluggen. Orginal cooler er også montert i tilegg til frontmontert.Begynt å demontere justerbart. Skal på nytt. Bytta olje og oljefilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det kommet veivakselsensor, kamakselsensor og manifoldtempsensor.

begge bankesensor, mapsensor og vanntempsensor ved torpedovegg byttet.

starta bilen etter etter jeg bytta siste bankesensor og rensa rør og tetta diverse lekkasjer.

bilen går veldig fint på tumgang. men når den har gått en stund å blitt varm starter den ikke igjenn, så nå håper jeg at det er kam ,veivakselsensor eller innsugsfoiltemp som er galt. fikk tips fra endel bilkyndige at dem trodde det kunne være kamakselsensoren som tullet.

skal selvfølgelig sjekke bensintrykket nå som jeg har fått tak i ny trykkregulator.

 

men hvilken av slangene inn på rails er det jeg skal kople måleinstrument til? jeg har kopla den til den som har en mutter inn på rails. den andre slangen går bare rett på rails uten skrukopling.

 

savner audien skikkelig nå så nå er det bare å få fiksa å montert nytt vmaxx xxtreme understell å få den på bakken igjenn. har begynt å demontere så nå er det demontert fremme. og litt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

hei
gjelder en audi a4 b5 1,8tq 2000mod (apu)

har slitt endel med fusking og feilgange på motor over lengre tid.

det som er byttet er:

begge bankesensore
kamakselsensor
veivakselsensor
lmm kjøpt på mekonomen (her har jeg nå prøvd en venns lmm og det hjalp ikke noe)
map sensor
posisjonssensor
tempføler på vann mellom motor og torpedovegg
lambdaen er byttet for ca 2 år siden.
tfsi coiler er montert
bosh plugger flerpolet til ca 130kr stk kjøpt på mekonomen


har sjekket hjernen og der var pin 27 svidd av. den er nå loddet og fikset. (skal vist tilhøre gul ledning)
ettersjekket og den er fortsatt hel.
til lmm har jeg lagt nye ledninger fra urørt ledningsnett.

pin 1 ingen
pin 2 gulgrøn
pin3 gul
pin4 hvit grøn
pin5 grøn


med alt riktig montert stopper bilen rett etter oppstart. sliter også å få start når den har gått litt men starter med en gang når den er kald. kan også starte llers men veldig skjeldent.
når jeg tar av pin nr 5 som er tynn grøn så stabiliserer bilen seg og går fint på tomgang. bilen går meget dårlig på full gass så jeg må være forsiktig på gassen for å få boost. da kan den gå veldig bra om jeg trykker riktig på gassen. med grøn kabel tilkoblet ( alt tilkoblet riktig) så kan jeg bruke gassen helt inn men bilen jager og stopper på tumgang. springer ogsåopp og ned noe voldsomt på wiidebåndslambdaen. under kjøring.

sjekket alle slanger og vacumtestet og alt viker meget tett.
sjekket wg lokk på eksoshus og det er tight og stramt.
rensket ecu med elektrospray

 

det er kun lmm som kommer på feilkode og det er når den grønne kabel er av på lmm. om alt er koplet riktig så er det ingen feilkoder.


har byttet bensinfilter også for ca 1 år siden og bilen er ikke mye brukt etter det. har 044 pumpe i bensintanken og vurderer å sjekke den for grums men er gort tidligere også.
hører av og til en kakkelyd av pumpa å da endrer turtallet seg litt. dette har vert lenge.
pumpa er montert uten sumpfilter og har kun det orginale filteret som er i selve pumpa. slik var den også under mapping.
kjører 95 oktan nå men skal da ikke ha noe med dette å gjøre vel?

mvh knut olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår