Gå til innhold

Fusking/feiltenning 1.8 16V (115 hk)

Ranger emnet


Sharpshoot

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en Zafira 99 mod med 230 000 på teller'n.

 

Men den fusker/har feiltenning.

Coil er skiftet, men det er feiltenning enda.

Før Coil var skiftet så gikk den bare på 3 i følge verksted

Nå er det tenning på hele rekka, men feiltenning. Og det er feilkoder på luftmengdemåler og tempføler.

 

Så han på verkstedet (ikke merkeverksted) mener det er hjernen etter å ha målt rundt omkring. Den kunne sendes inn til reperasjon, vistnok 3000 + mva.

 

Noen som har vært borti det samme? ideer?

 

Luftmengdemåler har blitt skiftet før, hadde feil på temp på innsugslufta den gangen.

 

(ex'n sin bil så jeg kjenner godt til den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent med feil på styreenheten på disse, er vel omtrent 3000 det koster for å reparere den ja. Blir som regel feilkode med dyse eller coil når styreenheten er defekt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Litt oppdatering

 

Har forhørt meg litt mere om bilen da Golfen min stadig går nye skritt mot høgger'n :p

 

Zafiran går rimelig rent når den er kald, men blir værre med tanke på fuskingen når den blir varm.

 

Får en svar på feilen med å lese av feilkoder med rett verktøy. Eller blir det å prøve seg frem. Tenker da på det med hjerne/luftmengdemåler/føler osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bilen transportert til merkeverksted. Så får en se hva dem finner ut av feilkoder. Har sjekket litt ang det med styreenhet. Valget står mellom å sende den til Sverige å få den reparert der for 2700 kr, Plug and play etterpå. Eller å kjøpe en fra England, litt usikker på om den må programeres, men skal sjekke ut det. Pris der er ca 1700 kr pluss mva på grensa.

 

Så er det kun styringenheten er jeg ikke så bekymeret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk feilkodene fra verkstedet nå:

 

P0110 Tempføler luftinntak høy spenning

P0351 Tenningsfeil syl. 1

P0131 oksygenføler område/ytelse

P0100 MAF føler Høy spenning

P1326 Bankeføler syl. 1

P1327 Bankeføler syl. 2

P1328 Bankeføler syl. 3

P1329 Bankeføler syl. 4

 

Så som jeg forsto så er det styringsenheten og evnt Luftmengdemåler'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår