Gå til innhold

Hvordan starte motoren etter bytte av dieselfilter | Chevy 6,2L Diesel

Ranger emnet


Oeeix

Anbefalte innlegg

Hei, har da bytta dieselfilter på russebilen vår, men skjønner ikke heilt hva som må gjøres for å få start på den etterpå. veit det må luftes og noe greier, men skjønner ikke helt hva de mener med det som står i manualen.

 

Bilen er en 1989 Chevrolet starcraft med 6,2L V8 Diesel

Her er hva som står fra punkt 7 og utover, det før har jeg gjort.

 

FUEL FILTER-REPLACEMENT

7. Close the water drain valve -and open the air bleed. Connect a 1/8" I.D. hose to the air bleed port and place the other end into a fuel ressistant container.

8. Disconnect fuel injection pump shut off solenoid wire. (Refer to the previous illustration).

9. Crank engine for 10-15 seconds and then wait one minute for the starter motor to cool. Repeat until clear fuel is observed coming from the air bleed.

10. Close the air bleed, reconnect the injection pump solenoid wire and replace fuel cap.

11. Start engine and allow it to idle for 5 minutes.

12. Check fuel filter for leaks.

 

Håper noen kan forklare hva og hvor f.eks. "injection pump solenoid wire" er.

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umm... tenkte på det, men av en eller annen grunn har de laget ett firkantet filter, som settes på på siden, så går ikke å fylle det før jeg setter det på :/

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær 2 stykker når dere gjør dette.

En åpner lufteskruen på dieselfilteret, en kjinner motoren i 15sec, 1min nedkjøling helt til det begynner å renne diesel ut av lufteskruen. Da lukker du den og kjinner videre. Starter den ikke etter 15sec kjinning da må du begynne å løsne dyserør og kjinne til det renner ut av røra.

Disse motorene er veldig tungvinne og lufte, går ikke an å gjøre som opeltypen over her sier.

Planlegger du å ha bilen en stund anbefaler jeg å montere elektrisk fødepumpe. Den mekaniske suger.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke får fylt filteret med diesel, så er det en enkel måte å sette en slik på diesel returen, og pumpe til det kommer diesel, da er du sikker på at det ikke er luft til pumpa. Om det er luft i diesel rørene fra pumpa til dysene, så er det bare å løsne rørene på dysene, og kinne, og så stenge en og en helt til den starter. :)

Jeg er JÆVLIG maskin til å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår