Gå til innhold

Meningsfull med hjulstillingskontroll kun på fremhjulene?

Ranger emnet


ungua

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt å bruke et "BilXtra"-verksted, som jeg synes er litt dyrt - men de er flinke og veldig hyggelige, er mitt første inntrykk. Så fikk jeg tilbud om hjulstillingskontroll for 960kr og syntes det var bra, ettersom jeg betaler tusenlappen på et mindre og fritt verksted jeg har pleid å bruke før jeg flyttet. Men på papiret som jeg fant i bilen etter at jeg hadde betalt så jeg jo at de bare hadde kontrollert hjulstillingen fremme... Er ikke det for lite? Rattet står skjevt i min Primera, og det er derfor jeg ville ha kontrollen.

 

[ATTACH]34147[/ATTACH]

post-14350-13804854550344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulstillingskontroll er hjulstillingskontroll, ikke rattstillingsjustering ;) Om du egentlig ville ha de til å rette på rattet så har du bestilt feil, da dette kan gjøres nokså enkelt på de fleste biler. Skru av rattet, trekk det av og tre det på igjen i riktig stilling. Har du airbag så må du gjøre noen grep for at denne ikke skal gå av i operasjonen.

På mange biler er det ikke justerbar bakstiling, derfor lite å gjøre der.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Jeg fikk beskjed om at man ikke skrur på rattet, at skjevstilling alltid er et resultat av feilinnstillte hjul. Og så har jeg bare fått tatt hjulstillingskontroll på gamle Volvoer før, da var alle fire hjul med. Men med det sagt så stoler jeg jo egentlig på de folka, og så heller ikke arket før jeg hadde satt meg i bilen så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår