Gå til innhold

Oeeix: 1985 Camaro drifter prosjekt!

Ranger emnet


Oeeix

Anbefalte innlegg

Ja, blir 18 om noen uker, så var vel på tide å få seg en driftebil før det blir for sent ;)

 

har kjøpt meg ett nydelig "vrak" av en camaro, fint utgangspunkt hverfall :)

93_1237761828_xl.jpg

(går det an å få bildene i en fane/spoiler?)

 

Info om bilen, det er da en 1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe med en 2,8 liter V6. Det er litt rust, men er ikke så galt. Jeg vil få tak i en V8. få bedre kjøreegenskaper (hvis nødvendig), sveise bur osv.

 

 

Ting som skal gjøres: (Begynt på: B | Ferdig: F)

  • Ta ut interiøret F
  • Demontere skjermer og div paneler F
  • Få ut motor og understell F
  • Eventuelt fikse motor for å selge
  • Sandblåse F
  • Fjerne rust F
  • Sveise bur F
  • Skaffe ny motor F
  • Skaffe nødvendige deler til hjuloppheng F
  • Ny fanger, skjermer og dører F
  • Montere motor og nytt understell F
  • Fikse krasjet motor
  • Bygge opp "interiør" B
  • Stolfester/beltefester B
  • Skjermbreddere F
  • Lakkere
  • Få Hjulgeometrien riktig
  • Få alt til å funke :)

 

 

Har begynt å hive ut interiøret, og tenkte på få den sandblåst for å lett finne og fjerne rust.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i gode og billige deler til understell? og leter etter en Chevy 350 motor, eller annen V8, så kontakt meg om dere har noe :)

 

Veldig takknemlig for råd/tips og generelle ting jeg burde vite :)

 

Har ikke mye erfaring med drifting, men har en far som kan en del ting, men ikke angående drifting :) (Debuterte med den Svarte 67 camaroen på Gatebil på rudskogen i september 2012)

 

Vil prøve å oppdatere gjevnlig med bilder hvis folk viser interesse for det :)

Endret av Oeeix

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for tilbakemeldinger :)

 

Har ikke fått gjort noe mer siden i forgårs, Har 2 mopeder, 1 audi og ett russebil prosjekt på gang i tillegg, så skal få unna mopedene nå, så blir det mer fart på sakene :)

 

Bestilte noen bøker idag angående bygging av 350 motorer mm :)

 

PS: noen som vet hvordan en 85 firebird front passer på en camaro? liker pontiac fronten bedre, og har planer om å bytte ut fronten til glassfiber for å spare vekt og slippe jobben med å fikse rust på skjermene. Har tenkte på den fronten med skjermene i ett som de har her: Fiberglass firebird Auto Art, Fiberglass hoods,fenders,doors,bodys og nye dører i glassfiber. Sendte mail til dem og de sa at de trodde dørene var like på 85 camaro og 85 firebird. så tror den nesten vil passe rett på :) (må sikkert bytte panser og)

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil jeg tro passer :)

 

hvis du skal ha dette som en driftebil ville jeg heller gått for en turbo-sekser istede for en åtter.. hva med en m5 turbo maskin ?

skjønner selvfølgelig hvis du vil beholde den som en amcar :) men tror den vil være mye mer responsiv med en mindre turbomotor :)

 

tøft prosjekt

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst til å holde den som amcar ja :)

 

Av turbomotorer liker jeg rekke femmerene til Audi best, men jeg har lite/ingen erfaring med disse, da jeg så og si er ny til å skru på bilmotorer så blir det nok lettest for min del med en V8 da det er det folk rundt meg kan best :)

Og så vet jeg ikke hvor godt turbo motorene holder, da jeg går på skole så må jeg igrunnen prøve å holde meg til ett budsjett, og da må jeg ha noe som tåler å bli kjørt med :) Ikke det at jeg ikke tror turbomotorer holder, men vi fikk ihvertfall veldig god erfaring da vi var på rudskogen med 67 camaroen til fattern med LS7. kjørte 50 min i strekk på banen (gikk tom for bensin) uten at en eneste ting gikk galt, ble ikke varm engang :)

 

Men er det igrunnen ikke lurest å ha noe som drar godt over hele turtallsregisteret?

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ere den sorte som kjørte på septembertreffet ? fy fader for en tøff bil!

 

for en bruksbil er det greit med noe som drar på hele registeret, men på en driftebil er det skjelden du ligger noe serlig under 3500. (kommer selvfølgelig an på type motor)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den svarte ja :)

men ja, ser det at man stort sett er over 3500, men f.eks. noen av de motorene jeg har sett på har like mye effekt på 3500 som på 6000.

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]34269[/ATTACH]

Har fått ribbet ut så og si alt interiøret, + front fanger og skjermer, dører, t-tak osv.

 

Veldig mye av delene skal bort, så hvis noen er interessert så er det bare å si ifra her eller på tlf 98895306 :) så finner vi ut om jeg har den delen du ønsker :)

post-69117-13804854554758_thumb.jpg

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir den godkjent som banebil siden det ikke er tak over hele hvis du skjønner .. det er jo jævlig sære regler på det der ..

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... da var det blitt gjort en hel del idag og igår... Motor, gir, drivverk, hjuloppheng, travers, skjermer osv. er av. er vel kun bakluka og bakfangeren som fortsatt henger på :)

 

har funnet noen rusthull på nesten 10 cm flere steder, men ikke noe som blir spesielt vanskelig å fikse :)

 

en liten update: (skjermen og hjulet står der bare for å se hvordan den ville se ut hvis den var senka :)

[ATTACH]34325[/ATTACH]

post-69117-13804854557074_thumb.jpg

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dårlig med Updates i det siste, men nå er bilen sandblåst, og grunnet. og så vidt begynt å sveise på festepunktene til velteburet :)

 

bilder kommer senere :)

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår