Gå til innhold

Håndbrekk funkerer kun på 1 side?

Ranger emnet


joakimlt

Anbefalte innlegg

Heisann! Har min C4 Audi 100 2.3E (ikke quattro) som håndbrekket kun fungerer på ene siden på...

 

Det fungerte på begge før, men nå låser det kun på høyre side mens venstre går lett rundt. fikk bilen opp på bukk å så på det i sta, da beveger begge wierene og begge armene på caliperene seg like mye, men fortsatt kun håndbrems på høyre side mens fotbremsen fungerer perfekt på begge sider.

 

Skiftet bremsevæske og smurte opp alt uten at det heller hjalp noe :/ Noen som har noe tips? Er bra med klosser/Skiver på begge sider ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbremsdeler er helt mekanisk, luft i systemet skal derfor ikke kunne påvirke dette. Fungerer bremsene som de skal på venstre side når du bruker fotbremsen? Har du prøvd å betjene håndbrekket en mengde ganger for å se om det da etterhvert tar bedre på venstre side?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotbremsen fungerer perfekt hver gang og det er ikke mange prosent forskjell på sidene bak ;) Håndbrekket har jeg brukt flere ganger daglig, så det blir ikke bedre, blir heller værre, for jeg mener at det virket på begge sider for noen måneder siden ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

På min med quattro virker det kun på høyre, har kikket på det i kveld. Ser at wire på venstresiden ikke beveger seg når brekket dras til. Så her må wire ha satt seg, armen kan beveges fint med skrutrekker. Glidepinner til caliper går fint også.

 

Er vel ekstremt trangt å skifte venstre wire har jeg forstått?

 

Bilen har automat, fleste bruker kun Park uten brekk da.

 

:thanks

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så ille å bytte wire, må ned med varmeskjold over eksosen men eksos trengs ikke røres. Bytt begge wire når du først driver på.

SierraTyphoon sier at caipere fra Biltema er billige, noe som forsåvidt er riktig. Det han ikke sier er at de er ubrukelige da de kun varer i 1-2 år før håndbrekkdelen på de er stuck - igjen. Jeg har gitt opp Biltema sine calipere etter å ha gitt de tre sjanser - alle uten hell, alle like ubrukelige. Har nå tre av denne typen som er kassert, mens har renovert de gamle og de fungerer som smurt :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet mitt var at gjengene gikk dundas til håndbrekket, kjøpte ny på biltema som varte i max 10 dager før gjengene skjærte seg så den gikk tungt, + at den ikke virket en god stund før jeg hadde sliti ned klossa en god del igjen.. kvalitet?..

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv det som er (nesten) gratis først!

Sprut olje inn langs wireren/e så langt du kan, dra i den som sitter fast helt til den løsner. Der wiren deler seg til hver side av bilen bør du passe på at det er løst og fritt for rust, smør det du kan der også. Der det sitter godt fast bruker du gjerne tynn olje for å løsne, automat olje, eller motorolje blandet m/ diesel.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår