Gå til innhold

Hvordan sjekke slitasje på G-lader?

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

når du sjekker tilstand til lader. så må du selvsagt åpne den

 

deretter ser du om det er mye slitasje på tetningslistene. deretter ser du etter bulker etc i veggene til sporet som listene sitter i

 

så ser du etter generell slitasje på anleggsflatene som tetningene tetter mot

 

lader vil se helt jævlig møkkete ut inni, men det er normalt. og er en kombinasjon av olje, oljedamp, fukt og klüber fett :)

 

lagrene er det desverre litt mere vanskelig og se tilstand på, men bør generelt byttes om man tror lader har gått langt

 

simringer inni lader er det og en ide og ta en visuell inspeksjon av

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måle listene gir vel en grei pekepinn? bør jo sjekke det andre også, men om listene er utslitt er det vel stort sett påtide å bytte resten også?

om listene er helt fine så er sannsynligvis laderen overhalt for ikke alt for lenge siden, så om listene er fine og det ikke er noen utvendige tegn eller spesiellle lyder så er laderen helt fin?

Husker 3,6mm jeg og, så er du ikke alene om det:)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sende pm til polo classic og han anbefalte meg en butikk i tyskland :) Så ut som noe skikkelig ihvertfall. Garanterte 12mnd garanti etter overhaling. Bare originale deler og det kosta ca 4400kr, noe jeg ser på som rimelig. Vet jo ikke hvor mye det vil koste å sende ned da i tilfelle, men det finne jeg fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt regnet kommer overhalingskit fra ebay litt under 1500,- (mulig det er billig kit som ikke duger, men å kjøpe et litt dyrere kit så kommer det enda under halv pris) jeg ville prøvd meg selv (jeg vil prøve, men laderen min er i meget bra stand så ingen vits)

Er ikke noe av vitsen å få til ting selv?

 

Evt om du først skal levere inn, så skrap sammen litt eksta å få den portet i samme slengen, det gjør endel forsjell! (org motor med hjemmeporting og lite ladehjul gir ca 160whp) proffporting gir enda mer...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renax og jeg prøvde å få skrudd ut laderen i dag, men klarte å ødelegge umbracoskruene :).... Ga opp og satte det heller sammen igjen. Fant ihvertfall ut at laderen må nok overhales. Det var ihvertfall slark i stanga som ladehjulet sitter på og det var en del dritt(støv) inni laderen.. skal prøve å skru den ut en annen dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår