Jump to content

Startproblemer i kulde 1.9 turbodiesel.

Rate this topic


Findus
 Share

Recommended Posts

Hei sann. Når jeg vil starte når det er fra +5 grader ute og kaldere så står bilen bare og spyr hvit, sur røyk og starter ikke.

Problemet er at det sitter nye glødeplugger på den (fra Biltema) og jeg har sjekket at jeg får strøm ned på glødepluggene når jeg vrir på tenninga. Den slår seg også av etter rett tid. Har tilogmed prøvd å koble ledning rett fra batteri uten at det hjalp det minste. Dieselfilter og luftfilter er i orden. Setter jeg på motorvarmer så starter den som et skudd etter en halvtime... Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Gløder den lenge eller bare i et par sekunder? Lenge siden den fikk ny registerreim? Pumpa kan stå litt feil om reima har strekt seg litt.

 

Den gløder vel i ti -femten sekunder. Reima er gammel ja. Vet ikke hvor gammel... Den er litt svak i motbakker så det kan jo ha litt av skylda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Metric74
      Jeg har en 2002 Peugeot 406 HDI 110hk som har hatt store problemer på vinterstid det siste året. Kryper gradestokken under minus 7 grader vil den ikke starte. Glødelampa lyser og slukker som den skal. Jeg har løst dette provisorisk med å plassere en kupévarmer som blåser på blokka en halvtimes tid. Da starter den. Har byttet glødeplugger og gløderelé uten at dette hadde noen innvirkning. Noen som har opplevd noe slik eller har noen tips/ideer?
      Når det er minus 5,6,7 grader må jeg dra den på starteren gjentatte ganger. Og når den endelig starter, kommer kullsort eksos og motor går ujevnt og stygt. Er det kaldere enn minus 7 starter den ikke uten hjelp fra kupevarmeren. Det er ikke motorvarmer på den. Tidligere har denne bilen startet uten problemer i minus 30 grader.
    • By uno1976
      Jeg har problemer med min Partner.
      Når jeg skal gløde når det er kaldt så slår gløde releet inn bare et lite sekund før det kutter igjen. Har forsøkt lete litt her inne på forumet men kan ikke se noen som har en klar forklaring på problemet. Jeg har forsøkt å bytte gløde rele med et annet brukt og akkurat samme problem. Jeg har også byttet glødeplugger da disse også var gåen. Noen som har opplevd det samme som har klart å løse problemet? 
    • By kevinkletteng
      Hei, jeg har tenkt en stund og lest litt på forskjellige forum og kommet fram til at jeg vil starte et motorprosjekt som innebærer å bytte blokka på min golf 2 1,8 8v GL til en 2,0L 8v GTI blokk.
       
      De jeg har sett som har gjort dette har brukt AGG blokka 2.0 blokka fra MK3 gti 8v og toppen fra MK2 GTI 8v.
      Men da jeg har bare en GL så lurer jeg da på hva som er forskjellen på toppene til GL og GTI, og om det kan være nok å bare bytte kammen(?)
       
      Jeg vet at det er mye mer å hente på vr6 og 1,8T men jeg er bare ute eter et enkelt prosjekt og mer bunndrag på bilen ikke en maskin på 200+hk.
       
      Takker for svar!  
    • By MondeoSindre
      Hei, har en Golf 3 1,6 96 mod med injection. Problemet her er at når bilen er kald starter den, mister plutselig turtall og dør. For å holde bilen i gang før jeg kjører må jeg holde gassen inne. Den har også en tendens til å dø ut i kryss rett etter start.
      Når bilen er varm går det helt fint, men kan noen ganger gå opp og ned på turtall rett etter en varm start uten å dø ut.
      Temp.sensor i instrumentpanel bruker lang tid før den går midt på, (ca 90?) grader. Luft inne i bil er varm og bra.
      Det er ingen fusking ved pådrag.
       
      Jeg har byttet:
      -Plugger
      -Tennledninger
      -Fordelerlokk
      -Rotor
      -Luftfilter
       
      Vakuumslange fra innsug til bremsekraftforsterker ser bra ut.
       
      Har også målt på luft.temp sensor som går inn i den store alu-blokka over motoren, innsuget. Denne viser ca 9-800 ohm etter kjøring.
      På kjølevanntemp.sensor målte jeg 250 ohm ca. Lufta er jo kaldere enn vann, derfor er det vel selvforklarende at resistansen er høyere på lufttempen.
       
      Siden disse følerene virker ok, begynner jeg å mistenke lambdasonden. Er det noen som har en forklaring på hvordan jeg kan feilsøke på denne eller noe annet som kan være galt på bilen? Eller er det bare å hive den på verksted for å la noen med mer peiling feilsøke her?
      Kan også nevne at når jeg tok ut ledning til lufttemp-måler skjedde det ingenting, mens når jeg dro ut ledning til kjøletemp.måler døde motoren nesten.
       
      Mvh
      Sindre
       
      Red 18.41:
      Prøvde å koble ut lambdasonden med lunken motor. Ingen endring ved kjøring. På denne temperaturen er motoren stabil på tomgang med eller uten lambdasonden. Skal teste igjen når bilen er helt kald og se om det er noen forskjell.
      Mao, ingen endring med lambdasonde koblet ut.
       
      Red:21.21
      Ingen forskjell med lambda utkoblet, dør fortsatt når den er kald. Er det noen som helst flere feilkilder her? 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy