Gå til innhold

Skade på topplokk...!

Ranger emnet


espnl

Anbefalte innlegg

post-60036-13804854538282_thumb.jpg

Har fått en skade uten helt klart og vite hvordan...mulig att den var der for montering...

Uansett så er dette topplokket til en Honda nsr 125cc..... men her er det en malossi 180cc trim som dette topplokket tilhører..

jeg har sveiset en god del med elektrodesveis....jobber som bilmekanikker og det innebærer lite sveising generelt....men er veldig intessert i sveising og lodding..jeg har div loddepinner fra bla castolin og da type 21F og 190... så vitt jeg skjønner skal 21F være korrekt til og fylle igjen skaden jeg har på topplokket...

Men etter og ha gjort skikkelig rent, forvarmet topplokket lenge i stekovn på 225c og har kun brukt propan og naturligvis varmet opp selve emnet ordentlig før jeg mater med pinnen......men jeg får faan ikke lodden til og flyte pent og legge seg pent i skaden...HVA GJØR JEG FEIL...???

Mvh

Esl

post-60036-13804854538201_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis ikke det går, så kan det være pga for lav temp. Meningen er jo at pinnen skal smelte på godset, ikke mot godset. Har bare prøve alufix, og det virker slik at du varmer opp til 300-400 grader en plass. Siden dette er kjølevanns-kanal(?) så tror jeg det burde gå greit og legge på litt pakningslim rundt kanalen, mot o-ringen hvis du ikke får loddet det.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Generelt ikke, særlig ikke på støpt/ulegert gods fordi at dette vil ofte i stedet for å strekke seg, knekke fordi det er så sprøtt, og tåler ikke bevegelser. Når du bruker alufix lodder du, ikke sveiser, slik at temperaturen er mye lavere. Nå vet ikke jeg hvor mye varme det blir i sylinderen når du kjører, men jeg hadde satset på at det går bra med alufix hvis du er sikker på at du ikke varmer over det som trenges for å smelte matetråden mot godset.

 

Dette er jo det eneste du kan gjøre, eller så må du legge på pakningslim der hvor det er knekt ved o-ringen, eller å gjøre ingenting i det hele tatt. Men hvem vet, kanskje det går greit å stramme til uten at pakningen tyter ut?

 

For all del, vet at det er seint svar :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår