Gå til innhold

frakt av bil oslo - tromsø..

Ranger emnet


spidy

Anbefalte innlegg

Snart tid for ny motor du da.... Lykke til! D-max'en min har gått 100 000 km nå, bytta en sensor på dieselpumpa, thats it! Kun vanlig service ellers... Hvordan går det med bærekuler, endeledd, styrestag?????

 

Webastoen måtte byttes på 70.000km. Skiver og klosser foran på 90.000km. Nå må det byttes en full runde med foringer/stag/ledd... Det klikker og klakker i understellet, foran og bak. Var inne på 150.000km service på Fredagen, og da kom det ei smørbrødliste med foringer ja! ;)

 

Har 2år og fri km garanti på denne. Men, vurdere et annet merke som kan gi meg 3års garanti. Har sett på den nye Prius+. Der får jeg 3år/300.000km garanti (kjøre rundt 100.000km/året). Koster noen få lapper mer enn Touran, men jeg blir nok heller å velge 3års garanti. Muligens. Har ikke helt bestemt meg. Er fornøyd med både Sulland Tromsø og Touran.

 

Har en 04mod Touran 1,9TDI som er gått 305.000km nå. Ikke bytta motor på den. Går billig også (0.4l/mila på ultra penkjøring i 8mil + ferge).

 

Men, regner med DSG-kasse-bytte snart på den 2011 modellen... :p

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det går an å kombinere interesser her..... Transport fra Oslo og nordover betyr jo at en bil skal sørover enten før eller etter transporten. Jeg har kjøpt en bil i Trondheim som trenger transport til Oslo. Da har transportøren frakt noe av veien ned også. Kanskje prisen for hver av kundene da blir litt bedre? Jeg er fleksibel på tid. November er mulig, men jo før jo bedre.

 

Det er dog ett problem: Min bil er stor: VW LT 4x4 -88. Over 2,5 tonn og ca 2,75 cm høy. Går neppe på vanlig bilhenger.... Bilen kan kjøres opp på henger etc. 4x4, lavserie og sperrer gjør at den kommer opp, men den kan ikke kjøres i fart på vei (ennå). Jeg kan være tilstede ved henting og levering for å gjøre det enklere.

 

Jeg skriver rett i tråden heller enn PM, siden det er et generelt spørsmål som kanskje ikke passer alle. Ikke for å starte offentlig budgivning. Send meg gjerne PM om det er noen som er interesserte eller har anbefalinger.

Endret av SteinV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. skal du ha mye for og frakte en bil fra oslo til tromsø?.. saken er den. jeg har ikke lappen endå. men har lyst og kjøpe bil. så jeg trenger nesten en sjåfør.. :)))..

Hva slags bil er det snakk om dette her??

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
MB Sprinter: 5 år garanti opp til 300.000 km

 

Har bestilt meg en Prius+ nå. Står i kontrakten 5år/300.000km drosjegaranti.

Vurderte MB Sprinter i et halv tiendelssekund. Husket i samme øyeblikk at selskapet har en haug med turvognsløyver, så jeg slo det i fra meg ganske fort ja. De tar jo storbilturene først, så kan man jo kanskje være heldig å få rester og smuler.

 

Mener vi får 400.000km drosjegaranti på Sprinteren nå..?

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår