Gå til innhold

tips: trimming av audi s6 2.2T

Ranger emnet


Anders-Audi-ABT

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har værti kontakt med en som har en Spec clutch med 6 pukka lammel, med orginal aan svinghjul dobbelmassiv

 

den clutchen så begynner lammelene å bli litt slitt, han sier at den begynte å slute på 430hk,

 

er dette et lurt kjøp om det ikke er for dyrt eller?

 

vil jeg merke noe forskjell på et 3b svinghjul og et dobbelmasiv hjul eller? med hendåld at jeg ska holde meg under 400hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vil få raskere gassrespons med 3B svinghjulet, forskjellen mellom 3B og dobbelmasse er at dobbelmassen fjerner mye av vibrasjonene i motor og gir mer komfort når du skal ta i gang. kan fint kjøre over 400hk med 3B. mulig Jonus har noen brukbare svinghjul også, men kvalitet koster ;)

ang den clutchen så spørs det hva slags oppsett han kjøpte den for, man kjøper ikke clutch etter hvor mye effekt, men hvor mye moment, han har kanskje hatt mye moment og lite effekt i bilen, så om du har mer effekt og mindre moment så kan clutchen holde bedre, men får jo 4 pukka clutch som lett holder 700nm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner ^^

 

bestemte meg for å kjøpe nytt, så bestilte alu svinghjul med clutch som tåler rundt 700nm på KRB Trading til 8000kr

 

men lurer på noe mer, har montert sånn kopi RS2 manifold på bilen, hvor stor turbo kan man få plass til på en sånnen manifold? (den tar like mye plass som den orginale)

 

er det mulig å få tak i en turbo som greier å lever opp til 400hk

 

eller må man ha et annet grenrør sånn at man får plassert turboen ved luftfilter boksen som jeg ser mange har?

 

takk for svar =)

 

mvn anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

034 motorsport har en Garret GT3071, det er den de anbefaler om du skal ha 400-500hk, den passer rett på RS2 manifolden, følger også med oljeslanger, koster vel rundt 8 lapper + frakt, om du kjøper en sånn turbo her i landet må du opp i 12 lapper + moms, i tillegg må du lage oljeslanger, noe som er dyrt, lagde returslange på K26'n jeg monterte på S6'n min, havna på 1000kr bare en stubb på 40cm, brukte AN koblinger og slange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår