Gå til innhold

mystisk problem med batteriet, krypstrøm

Ranger emnet


badasstom

Anbefalte innlegg

her om dagen startet ikke bilen å det viste seg at batteriet var på 0.04 volt!

 

så jeg byttet batteri og børster på dynamoen og bilen fungerte kjempe bra, ladet fint og elles ikke noe problem.

men i morrest så var det nye batteriet like dødt! damndamn

 

så da festet jeg en varselmåler mellom minus pol på batteriet og bilen, og gikk over alle sikringene for å finne synderen..

men ingen gav utslag!!

 

så no er jeg litt rådvill, og tenkte kanskje noen hadde noen tips til hva det kan være?

 

Bilen er en 1990 mod mercedes e 200 (w124)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamo og starter står med strøm på hele tiden... er ikke 100% sikker, men jeg tror det er veldig vanlig at det er en av disse som pleier å lage slike problemer. I tillegg kan det være at et lys står på hele tiden fordi bryteren er defekt eller ikke påvirket. Kan f.eks. være lyset i bagasjerommet; ser ikke dette når bagasjerommet er lukket.

 

Lykke til med feilsøking!

 

 

Mvh Movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter ett voltmeter mellom minuspol og polsko, eller enada bedre, ett tangampèremeter på minuskabelen, hva viser det da.

 

Ett kjent problem på disse er at relèet til manifoldoppvarminga brenner seg fast i lukket stilling.

Prøv og napp av den litt tjukke ledningen som går inn på plata mellom innsug og topp på sylinder 1(om jeg husker rett), mener du kommer til den framafra, under innsug.

Ellers er det mye som kan tappe på disse, mye som står med strøm, eksempel komfortstyreenheten, hjemmelaga kjørelysautomatikk osv.

Det meste går via sikringsboks, men ikke alt.

 

Dynamo og starter kan lage noe tull, men det er heldigvis sjeldent.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle fortelle litt hva jeg har gjort til nå, for det er ennå samme feil.

 

Jeg har satt i enn annen dynamo og byttet børster på den å. Etter det har jeg fjernet en gammel uoriginal strømkabel

Og gått over xenon kittet og bak stereo og dash. Samt isolert utsatte ledninger. Har sjekket bagasjerommet lys og i hanskerom.

Men fremdeles går batteriet mot 0 volt over noen timer.

 

Så hva annet kan bør jeg sjekke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva annet kan bør jeg sjekke ?

 

For eksempel gjøre som Einar foreslår, noe du sikkert ikke har gjort enda;

 

Hvis du setter ett voltmeter mellom minuspol og polsko, eller enada bedre, ett tangampèremeter på minuskabelen, hva viser det da.

 

En annen ting, det kan være at batteriet ditt rett og slett er defekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må måle strømtrekket. Trekker bilen for masse strøm må du finne feilen.

Da trekker du ut 1 og 1 sikring for å finne kretsen det går for masse strøm i.

Les råda til Einar. Han har vist peiling på litt eldre Mercedes.

 

Det går alltid litt strøm sjøl om bilen ikkje er i bruk. Er nok heilt sikkert under 0.1A (100ma)

 

Batteriet er heilt tomt når spenningen er på 11,75v. Hugs at eit vanligt bilbatteri liker ikkje å bli tomt og kan fort få redusert kapasitet og i verste fall bli øydelagt. (sjøl om det berre har blitt tomt 1 gang)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår