Gå til innhold

2000 Astra G 1,2, motorproblem

Ranger emnet


osten

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Håper noen har noen kan hjelpe meg med å skjlnne hvor feilen ligger på bilen.

 

Har en 2000 1,2 Astra som har gått 124.000km.

Under kjøring uten noe særlig belastning på motoren så går den normalt.

Når en gir litt mer gass, så mister den plutselig all motorkraft, akkurat som en hadde skrudd av tenningen med nøkkelen. Etter 1 til 2 sekunder så begynner motorlampen å lyse. Dette skjer som sagt når en belaster motoren. Når jeg slipper gassen så går det litt så går den som normalt igjen og motorlampa slukker. Dette skjer ikke hele tiden, men ganske ofte.

Skjer uansett gir.

 

Er vanskelig å kjør med den som den er nå, når en kjører på E18 og det kommer en oppoverbakke i 100 sona, så har jeg ikke sjans å holde fartsgrensa.

 

Har byttet plugger og lambda uten at det har hjulpet noe.

 

Er det noen som har vært borti dette tidligere, eller vet hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk for svar!

 

Kjøpte bilen her om dagen og fikk en overraskelse på vei hvem at den oppførte seg så ille. Ser at lambdaen er ny, og sjekka pluggene og så de og var nye. Så har ikke brukt noe penger på den enda..

 

Har en sånn Launch OBD feilkodeleser, men den får ikke kontakt med bilen, så snakker vel et annet språk eller noe antar jeg!?

Blir kodene lagra når motorlampa slukker? for den lyser ikke utenom akkurat når den fusker.

 

Takk for tips! Får begynne å titte på denne her, har ikke hørt om EGR før og har måttet lese litt ikveld. Så får ta den ut og se i første omgang om det er mulig å rense den og smøre opp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egr kjører en viss mengde av eksosen tilbake til innsuget pga miljømessige årsaker kort fortalt :)

Mange av de billigdiagnose greiene virker ofte dårlig, har en til 150 kr som faktisk virker. Må som regel kjøpe en som passer til akkurat det merket. Så om du ikke kommer inn så kan du også reise innom et uavhengig verksted og få lest ut feilkoden da opel garantert er dyrest på det.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår