Gå til innhold

Mondeo VS Passat??

Ranger emnet


Indoubt

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bil, og har p.d.d to biler i sikte. Problemet er bare det at jeg sliter med å bestemme meg, mye fordi jeg er usikker på hva som er det beste valget.

Bilene det gjelder: Ford Mondeo Ghia 2008, 2.0 140 hk, 72000 km. Bilforhandler.

: Volkswagen Passat Highline 2008, 2.0 140 hk, 72000 km. Privat.

 

Har lest det som er å finne på nettet av biltester, men kanskje noen her inne har personlige preferanser?

 

Setter stor pris på feedback! Help me!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nøytralt :) , så ville jeg sjekket diverse driftutgifter. Hva koster hovedservicene? Neste reg.reim skifte og pris? Intervall på servicer? Forbruk? Bra forhandler i ditt nærområdet?

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bilene.

Eg pendler til jobb med 2 andre. Dei har 09 Mondeo og 06 Passat

Eg sitter i passasjersetet framme, men rekner med at førersetet er ganske likt. Skinnsetene i Mondeoen er dårlige! Man sitter oppå setene og ikkje inni. Sidestøtter finnes omtrent ikkje. (men finnes antagligt fleire typer seter)

 

Setene i Passaten er bedre. (hugser ikkje om det var delskinn, men er iallefall Highline)

Men dei er nok ikkje perfekte dei heller.

 

Men eg er kanskje kresen sia eg køyrer Volvo! ;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim skift for eksempel på passaten koster 8 tusen så det er ingen billig fornøyelse. Mener å huske det er 5 år eller 120tkm på den så da er det snart på tide den du ser på.

 

Har også vært en del problemer med den elektriske parkbremsen på de, dårlig kontakt i kontakta til caliperene bak og feil på bryteren inni bilen o.l

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår