Gå til innhold

Passat går dårlig

Ranger emnet


Krist90

Anbefalte innlegg

Har en passat 3b 2000 1.9tdi

 

Skulle igår bytte radiator på bilen.

Etter byttet så glemte jeg å koble i en liten elektrisk kontakt framme ved høyre side av fangeren.

Merket at bilen gikk dårlig. Koblet i kontakten idag, men bilen går fortsatt dårlig.

 

Kjørte opp en bratt bakke og bilen gikk max 40kmt, hvor den normalt hadde nok greid 70-80.

 

Gir bånn gass, men så stopper den på 3000omd( i oppover bakker), på flaten går bilen i 4-5000 omd men det kommer ingen kraft.

Skikkelig dårlig drag i bilen. Virker helt dau.

 

Bilen har ganske ny turbo, så det er ikke noe galt med denne.

 

Noen som kan tenke seg hva det er ?

Endret av Krist90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere om du har et bilde av kontakta for det er vel ikke så mye viktig som sitter akkurat der som gjør at den skal gå dårlig. Er vel termobryter til vifta eller lignende?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte hjem gikk bilen helt normalt, helt til jeg kom til en stor oppoverbakke. Da gikk bilen veldig dårlig igjen. Med dårlig drag... Så fortsatte den å gå dårlig.

Så parkerte jeg den og startet opp igjen etter 20min, da virket den normalt igjen.

 

Forstår ikke hva det kan være?

Endret av Krist90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slet med å få på slangen nede til høyre på radiatoren. Så kan godt vær at den ikke er skikkelig på.

Dette kan godt være problemet? Får ny radiator imorgen, så monterer den til helga. Satser på at det er slutt på problemet etter det.

 

edit:

Grunnen til at det skal monteres ny radiator er at tidligere eier hadde mye tetningspulver oppi radiatoren.

Og bilen blir varm i oppoverbakker på langturer.

Vi bytta radiator sist helg, men det viste seg at det var produksjonsfeil (lekkasje) I den nye radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker vel om bilen din hadde kokt og sett det på temperaturmåleren. Bilen skal jo ikke gå dårlig fordi om den ligger på vanlig dritfstemperatur eller litt over.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

 

Tempen på bilen er fin nå.

Begynner å koke i oppoverbakker hvis jeg kjører langt med den. Men får ikke testet det nå, da bilen går så dårlig i oppoverbakker. Byttet termostaten, så mulig dette problemet er borte.

 

Her er et bilde av motoren.

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/55-36473-353609-6551/2002passatTDI.jpg

 

Hvilke er vakum slanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår