Gå til innhold

2000 Audi A6 2.5 TDI Avant diverse spørsmål

Ranger emnet


Alexr80

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat kjøpt meg en 2000 Audi A6 2.5 TDI til en grei pris og har i forbindelse med dette en del spørsmål.

Det eneste jeg har gjort med den så langt er å bytte lyspærer og bremser / skiver bak.

 

1. Dør sensor på passasjer siden foran virker ikke, så bilen registrerer ikke om man åpner døren. Er det noen switch jeg kan bytte her?

 

2. Har ryggesensor bak på bilen. Om de er originale eller ettermontert vet jeg ikke, men får de ikke til å virke. Når jeg setter bilen i revers så piper det i et par sekunder, men det er det. Noen måte å feilsøke disse på?

 

3. Har 2 brytere montert foran girspaken (mellom askebeger og girspak) som jeg ikke aner hva er til. De lyser når man skrur de på, men uvisst hva de er til. Noen som vet?

 

4. Bilen har ikke sports understell og jeg skal kjøpe nye sommerhjul neste år, hva er anbefalt felg dim?

 

5. Bilen har original Navigation+ (RNS-D) spiller, bose anlegg og tv tuner. Jeg er nødt til å få til en bluetooth / aux in løsning, noen som har forslag til dette? (vurderer parrot, men mye jobb og lyden blir så som så har jeg lest)

 

6. Begge koppholderene i baksete har tatt kvelden og må byttes. Hvor få tak i disse brukt?(noe sted i Oslo / omegn som man finner delebiler?)

 

7. Ser at man får kjøpt en billig chip løsning på finn.no som gir 185hk i stede for originale 150hk, er dette noe særlig heldig å bruke på en bil som har gått 232.000km?

 

8. Lykteglassene foran er litt slitte. Vurderer å prøve et 3M Lens Polish kit, noen som har erfaring med dette?

 

Det var det jeg kom på i farta.

Takk for svar :)

Endret av Alexr80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok.

1.Har sett at selve mekanismen i døren er svinedyr. Selve sensoren er en liten microswitch. Burde la seg gjøre å bytte bare denne, skal sjekke opp i dette.

 

7.Har manuel 6-trinns kasse,så chip burde jo gå.

3.Kjøpte TurteWax sitt poleringskit for lykter. Ble bedre, men ikke superbra, så tror 3M er langt bedre. Skal få bestilt meg et sett.

 

--

 

2. Har funnet feilen på ryggesensor, så dette spørsmålet utgår.

6. Funnet ut av koppholder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår