Gå til innhold

Kjøp av 190E


Jorg1x

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe en Mercedes 190E 1991. 2.0

 

AutoDB-kode: 1503940

 

Prøvde bilen i dag, og syntes den var god og kjøre.

 

Hjullager bak bør byttes, en ulyd i diffen. ( får med både lager og en diff)

Handbrekk fungerte ikke, ment det bare var waieren som ikke var rett festa elns.. 0 motstand i brekket.

 

Litt tungstartet, og litt høy tomgang når den er varm.

 

Bilen er også senket med Apex senkefjører som ikke er godkjent i vognkortet, er dette vanskelig og få til?

eventuelt felg dimensjon også. 18".

 

Ellers er bilen strøken, lite rust, fint interiør osv... :)

 

Noen som har noen mening om den? skulle få den for 16k, med de zito milano felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er papirer på fjærene, og de ikke er kappa, så trengs det en hjulstillingskontroll, og visning hos biltilsynet. skal heller ikke være noe problem å kjøre med 18" så lenge hjulene er innenfor skjermene, og ikke subber i sving, samt at de er innenfor 5% regelen.

så hvis det bare er å bytte er hjullager og fikse brekket, så er det bare å slå til :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er papirer på fjærene, og de ikke er kappa, så trengs det en hjulstillingskontroll, og visning hos biltilsynet. skal heller ikke være noe problem å kjøre med 18" så lenge hjulene er innenfor skjermene, og ikke subber i sving, samt at de er innenfor 5% regelen.

så hvis det bare er å bytte er hjullager og fikse brekket, så er det bare å slå til :)

'

 

 

Okei :)

 

Så 8x18" er innen 5% regelen? vet ikke ord dimensjon. hjula ligger under buene også.

Hadde papirer på senkinga, så da går de nokk bra :)

 

Men ang bytte av hjullager bak, er vell noe jobb? trenger noe spess verktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hjula er innenfor 5% kommer jo ann på hvilken det er på dekka. men anbefalt er 215/35-18

orginaldimmen er 185/65-15.

går et par timer, hvis du har skrudd litt før.

man må enten skru løs stikkaksling, og innerste bolten på bærearmen (for å få ut stikkakselen uten å demontere fra diffen)

også bytte lageret på bilen.

eller skru av hele navet. også bytte lageret i presse. ville bytta spissingsstag og foringa i spindelen når du først har det av:)

skal til å bytte noen hjullager selv om et par uker, så kan ta godt med bilder da om det er av interesse.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rust, skjermer forran og bak, og jekkfester.

ellers så er det jo stort sett generell slitasje.

spør etter dok på slitedeler som evt er byttet.

ville byttet hjullageret før du tar 4 hjulskontroll. ville nok vurdert å bytte opphengskuler forran også, om disse ikke er byttet på en stund :)

lykke til med ny bil :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun ansvar vil jeg gjette på mellom 8 og 9k i året.

har selv delkasko, og lå på ca 12 med 25000 i kjørelengde. da jeg kjøpte min for 5 og et halvt år siden.

men jeg ville vurdert W/S124 da disse er billigere å forsikre, da de ikke ses på som en ungdomsbil :)

 

Jeg har delkasko på bil min nå på litt over 5000,- i året.

starta med ansvar når jeg fikk lappen og da var det rundt 4000,- i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår