Gå til innhold

Calibra 4x4 Turbo *c20let*

Ranger emnet


Trolljegeren

Anbefalte innlegg

Hei hei, har ikke vært på dette forumet på mange år, så tenkte jeg skulle komme tilbake igjen ;)..

 

 

Bilen det dreier seg om er en calibra 2.0l 4x4 turbo altså c20let motoren....

Bilen ble importa til norge i 1997 men i og med det ikke står noe som helst om at det er turbo i vognkorte så lurer jeg litt på dette....

 

Har sjekka diverse andre understels nummre fra andre calibra turbo'r å mitt har samme type p900 som de fleste andre calibrane har i understelsnummre ditt, min er også org med 16toms dekk og kan dra mye mere enn andre 16v non turbo calibrane.. MEN!!! Det jeg stusser veeeldig på er at det er oppført 105KW i vognkorte????? Bilen har jo 204hk orginalt å det er vel rundt 170KW så dette forstår jeg ikke.. Sjekka opp reggnummre i MECA å der står det oppført HK antall *0* Mekonomen sier at skilt nummre ikke exsisterer, prøvde også å sende sms til 2282 å der står eier å alt det tullet... Kan biltilsynet ha skrivd feil i vognkorte ? Også på EU godkjennings lappene fra 2006 å oppover så står det kun OPEL CALIBRA..... Noen som har noe mening om hva dette kan komme av ?

Bmw 525IX Turbo med 600+hk

Opel Calibra 4x4 Turbo 260hk

Chevy Van med små skremt corvette motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda 1 ting åssen strammer man håndbrekke på de bilene her ? Dette er min 3de opel så har null peil på de bilene her

 

 

Av med bakhjula og skiva så sitter det skrue der eller ?

Endret av Trolljegeren

Bmw 525IX Turbo med 600+hk

Opel Calibra 4x4 Turbo 260hk

Chevy Van med små skremt corvette motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda 1 ting åssen strammer man håndbrekke på de bilene her ? Dette er min 3de opel så har null peil på de bilene her

 

 

Av med bakhjula og skiva så sitter det skrue der eller ?

 

Grattis med flott bil! ;) En kompis av med har akkuratt sånn 4x4 turbo han og, og for å stramme brekket sitter det en mutter mitt under bilen. Rett under hånbrekket, der vaierene deler seg ;) Så den mutteren er det bare å stramme så enkelt som bare det! Hvis den ikke har rusta fast da :P

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere håndbrems gjør du gjennom et hull i bremseskiva. Et eller annet sted på runden sitter det et tannhjul som du vrir med en skrutrekker gjennom hullet. Juster ut til det subber, men husk å skru opp justeringen på vaieren under bilen helt først. Når brekket er justert tar du bort slakken i vaieren med justeringen under bilen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår