Gå til innhold

Erfaring med Autovie i Lørenskog


Klich

Anbefalte innlegg

Det firmaet har lurt meg mange ganger og fortsetter bare med løgn. I januar 2011 kjøpte jeg ny Berlingo Multispace. Bråk - banking fra forstilling hørte jeg allerede på parkeringsplassen hos dem.

 

Jeg fikk beskjed om at de lydene skulle være der!!!! Bilen har vært inne flere ganger for dette forhold…

Til slutt gikk de med på at det var en ulyd der og i februar var bilen inne for utbedring, under dette verkstedbesøket kolliderte de bilen under prøve kjøring med en buss. Dem brukte min forsikring og reparerte bilen min på et lakkverksted. Dem skulle sende skademelding til mitt forsikringsselskap men Terra har aldri mottatt den, heldigvis ba jeg Autovie om kopi av den etter ulykken. Etter noen uker fikk jeg purring fra Terra - dem manglet skademelding. Da kjørte jeg til Autovie og spurte om dem har send den, svaret var ja og alt er ordnet met forsikringen så jeg bare ringte til Terra og sa at den ble send. Det kom neste brev - Terra manglet fortsatt skademelding og taksering av skaden - kjørte igjen til Autovie. Det viste seg at skademeldingen ikke ble send og forsvant fra Autovie. Dem prøvde ikke å gjøre noe med det og med sin arroganse ga dem meg telefonnummer til lakkverksted angående skadetaksering. Hadde kopi av den skademeldingen så sendte jeg den til Terra. Jeg har fått trøbbel med Terra, dem klarte ikke å avgjøre hvem som er skyldig i denne ulykken og hver side må bære sin skade selv.

Terra har betalt lakkverksted for utbedring av skade, og dette må nå betales tilbake for å unngå bonustapp. Jeg fikk faktura med forfall den 31.08.2012 - sendte den til Autovie . Har vært i kontakt med Forsmann-daglig leder som lovet at alt skulle ordne seg og jeg skulle ikke betale noe av det men faktura ble ikke betalt og jeg ble ikke informert om det. Etter krangel med dem kontaktet dem Terra som sendte ny faktura med forfall - den 21.09.2012. Ringte til Terra den 20 og det var ikke betalt den dagen. Ringer i morgen for å sjekke igjen. Jeg trodde at etter alt dette som har skjedd betalte dem med engang. Arroganse til Autovie er vanskelig til å beskrive. Forsmann svarer aldri på epost og ringer opp aldri etter ham lover det. Vil også nevne at jeg fant ut at dem bruker en feil motorolje ti diesel motorer med partikkel filter. Det er ingen 5W-30 low saps olje som oppfyller PSA krav, dem bruker vanlig 5W-40 ikke C2 klasse og low saps olje. Dem har skiftet olje på bilen min da jeg sa det og byttet olje på verkstedet sa dem til meg men dem sa ikke hva slags olje det var - neste løgn tror jeg. Derfor advarer jeg alle mot Autovie, det er mye mer til å fortelle om den saken min men det holder vil jeg tro.

 

Klich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg støtter klinch her. Det er verdt å advare mot Autovie på det sterkeste.

 

Autovie har tydeligvis en enorm mangel på kompetanse på verkstedet sitt. Det tok dem to vintre med et utall besøk før de sjekket gløderene på en dieselbil med kaldstartproblemer, selv om jeg hver gang ba dem spesielt om å sjekke dem.

 

Videre klarte Autovies verkstedfolk å montere bremsene mine feil, to ganger på rad. Første gangen tok bremeklossen fyr og jeg holdt på å stryke med noen minutter etter at jeg kjørte ut av verkstedet deres. Så klarte de å gjøre det samme igjen. Ikke et ord med beklagelse eller forsøk på å rette opp noe som helst. Det endte med at jeg dumpet Citroenenene mine på Finn og kjøpte Mondeo.

 

Autovie ledes av en arrogant svenske som ikke forstår et fnugg av hvordan man skal behandle hverken biler eller kunder. Han lyver og kan ikke engang ta ansvar for de mest åpenbare feil.

 

Jeg skal aldri mer ha Citroen, og aldri mer ha noe å gjøre med de hos Autovie.

Endret av henne
redigert bort unødvendig og upassende språkbruk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fred

Det verste er Citroen Norge ikke er mer seriøs enn Autovie. Da jeg ringte og fortalte at Autovie bruker feil olje fikk jeg et svar at dem gjør det på egen hånd!!! Neste gang kom jeg til Citroen Sverige fordi at alle fra Oslo var på ferie. Forsøkte å fortelle om mine problemer men dame jeg pratet med kjeftet nesten på meg og spurte om jeg ville klage på bilen eller på forhandler. Det betyr bare at ingen fra Citroen tar ansvar for noe. Det er ikke konstruksjonsfeil eller dårlig kvalitet gjør at folk mener at Citroen er en dritbil men oppførsel til Citroenbanden. Er dem så d..............me at dem ikke forstår det?, trenger dem ikke kunder?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant denne diskusjonen som antakelig berget meg fra mange problemer.

 

Holdt på å kjøpe en Grand C4 Picasso hos autovie.

Samtale med selger var grei.

Prøvekjøring var ikke noe problem.

Men så... bad vi om et skriftlig tilbud.....

 

Dette måtte vi purre flere ganger for å få. Unnskydningen var de hadde hatt problemer med epost server... men "plutselig" virket det.

Når tilbudet endelig kom var prisene oppgitt feil i forhold til det selger hadde avtalt med oss.

Ekstrautstyr vi hadde bedt om å få pris på var ikke nevnt i tilbudet.

Vi hadde hatt den gamle bilen vår inne til taksering hos de men prisen for den var ikke tatt med i tilbudet slik vi bad om.

Rabatt som selger hadde tilbydt var heller ikke med i tilbudet.

I det hele virket tilbudet ut som en "standardkladd".

 

Vi svarte med at dette ikke stemte og viste til avvikene og bad om et oppdatert tilbud.

Dette kom ikke. Telefoner og purringer. Til slutt kom oppdatert tilbud.

Igjen manglet flere punkter. Prøver å få kontakt med selger igjen. Han har siden ikke svart på telefon, mobil eller epost.

 

De er tydeligvis ikke interessert i å selge oss bilen. Vi gav opp og har nå kjøpt ny bil fra annen leverandør i Oslo området som har gitt oss glimrende service og hjelp. Ett tapt salg til autovie og mange bekymringer løst for oss.

 

Konklusjon: Holde seg borte fra Autovie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Berlingo kjøpt hos Autovie. Den har også hatt problemer med ulyd fra forstilling, og lenkearmer har blitt byttet på garanti to ganger i løpet av de 40.000 km den har gått. Det later til at dette er et norsk fenomen, og ikke noe problem i land med høyere veistandard, så da kommer nok ikke Citroen til å gjøre noen forandring på lenkearmene pga lille Norge. Sørvisen til Autovie og Johan Forsman har jeg derimot lite å utsette på. Jeg har kjøpt ganske mange biler av ham nettopp fordi jeg føler meg så godt tatt vare på der, også etter at kontrakten er underskrevet. Mange venner har kjøpt bil der og er også veldig fornøyd. Det er en stor sjanse for også min meste bil blir en Citroen fra Autovie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår