Gå til innhold

Audi A4 B6 reparere skade og lakkere ned. Pris?

Ranger emnet


Delitech

Anbefalte innlegg

Hei å hå godtfolk!

 

Hadde planer om å lakkere Audi'en helt ned, og samtidig reparere en liten skade på bakfangeren.

Bilde av skaden ser du her:

[ATTACH]33680[/ATTACH]

 

Var å hørte med ett lakkverksted, de ville ha 4000,- uten kvittering hvis jeg demonterte fangerne og listene selv.

Syntes selv dette hørtes ut som en god pris, men så er jeg ikke så veldig inne på prisvurderinger selv da. Og er det mye jobb å demontere fangerne, duden på verkstedet sa at det var en dags arbeid å demontere/montere? Må jo montere på igjen selv, og vil jo gjerne ikke kaste fire lapper ut av vinduet hvis jeg ødelegger hele greia..

post-56051-13804854492837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har selv en A4 b6 der Audiingeniørene ikke orket å lakke helt ned av en snodig grunn. Fikk også prisoverslag på 4k for nedre fanger foran og bak, kanalskjørt, dørlister og bakrutesenker. (forutsatt om jeg demonterte/monterte selv. De skulle ha 16k for å gjøre det)

 

kanalskjørta går fort av. kanskje 5-10 min per kanal om du jobber alene. er sinnsykt mange skruer som holder de igjen. De er gjemt under den svarte lista under dørene. Det er også mange skruer under bilen, pluss 2 stk bak begge hjul, en gjemt bak frontdøra og en ved bakdøra.

 

Bakfanger er skrudd fast med 6 skruer(2 ved bakhjulene og 2 under). det jeg ikke viste var at man måtte skru av hele bakfangeren for å få vekk den nedre, så den ble ødelagt. Dette gjorde ingenting fordi jeg kjøpte s-line eksteriør som jeg fikk lakket. Den nedre bakfangeren brukte jeg kanskje fem minutter på å feste. Jeg har sett en guide på nett at det ikke burde ta så lang tid å demontere hele fangeren bak.

 

Har ennå ikke fått fikset frontfangeren, noe jeg skal gjøre i morgen. Dette fordi det tar lengst tid siden man må ta vekk begge fronthjulene for å komme til skruer for å få vekk fangeren. Operasjonen burde ikke ta mer enn 10-20min i demontering. Som sikkert flere kjenner til, så må man kutte vekk litt fra øvre frontfanger for å kunne feste s-line nedre del på non s-line øvre del.

 

Har du penger til overs, anbefaler jeg at du kjøper s-line deler! selv kjøpte jeg dette pluss s4 dørlister.

Endret av Linke1

Audi A4 1.8TQ S-Line 2003

Audi A4 1.6 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår