Gå til innhold

Registerkjede røket på nyerer BMW X3

Ranger emnet


Mainnen

Anbefalte innlegg

Har en litt alvorlig sak her. I 2010 kj�pte jeg en BMW X3 07 model, g�tt ca 70 000KM fra en autorisert bmw selger/merkeverksted. N� i august var jeg p� vei til butikken, da bilen plutselig stoppet uten noe forvarsel i en rundkj�ring. Fikk fraktet bilen til samme verksted bilen ble kj�pt fra, og etter n�rmere unders�kelse ble det konstatert at registerKJEDET hadde r�ket. Bilen hadde da passert s�vidt 100 000KM. Hvordan kan dette skje p� en nyere bil? Greit, skj�nte fort at regninga kom til � bli skyh�y. Ventiler, topp, alt hadde r�ket. Pris; 60 000,- for reperasjon!!! Forklaringen fra verkstedet var at slikt kunne skje med en bil, selv om ingen noen gang hadde h�rt om noe lignende p� verkstedet. Tr�sten var at jeg skulle f� et godt tilbud p� kj�p av en ny BMW X3.

 

Sp�rsm�let er: Hva gj�r jeg n�? Kj�pte en bil i 2009 for 420 000,-. Dette fra et autorisert merkeverksted. Bilen er if�lge forhandler, en importbil ifra Sverige. Garanti gjelder vel ikke p� slikt, n� etter 3 �r, men jeg har vel forbrukerkj�psloven og reklamasjon med meg? REGISTERKJEDET er longlife, det skal vare n�rmest evig, s� lenge bilen lever. Ja, det er importbil, men solgt at et merkeverksted. Vil tro jeg kan reklamere? �nsker gjerne innspill om noen har v�rt borti lignende saker, og om det eventuellt er noe vits i � kontakte advokat. Verkstedet fraskriver seg alt ansvar p� dette. Reklamasjonsretten m� jo gjelde selv om jeg har kj�pt importert bruktbil fra en autorisert selger? Alle servicer er fulgt til punkt og prikke, og kun et par mnd i forveien var jeg p� 90 000km service med bilen. Jeg mener at dette er helt feil og at bilen eventuelt m�tte ha g�tt mye lengre enn antatt.

 

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår