Gå til innhold

Ny bil, nye spørsmål. Varmeapparat, ulyd i dempertårn, cruisecontroll, alarm.. m.m

Ranger emnet


2maz

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg en Volvo v70 98 mod. Første gang jeg bytter bilmerke.

 

Ettersom jeg kun har eid bmw og ikke er så kjent med volvo så dukker det opp en rekke spørsmål.

Har prøvd å google en del, men ikke funnet svar på alt.

 

- Varmeapparat som fungere kun på full guff sier google at er en motstand bak hanskerommet som skal byttes.

 

- Cruise controllen er jeg litt usikker på hvordan fungerer. Har satt den på. og trykker på +, men ingen ting skjer. Ikke noe lys ingen, ting. Google sier sjekk, noen brytere ved pedal og noen vakuslanger til motorom... Eller?

 

- Ulyd i dempertårn kommer ved kjøring over en dump. Ganske høy knirkelyd. Er dette en kjent foring eller problem`?

 

- Alarm... står det at det er, og lysdioden er montert midt på dashbordet. Er det knappene som skulle hengt på nøkkelen som aktiverer denne?

 

- Og Stereoanlegget... hvis jeg fjerner orginalanlegget... klikker det for alarmen da? Eller kan jeg rive ut å sette inn en pioneer spiller som spiller brente cd'er og har Aux inngang!! Og skal det ikke være lys i knappene på org anlegget??

 

Det var det jeg kom på nå... :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
At vifta fungerer kun på full guffe, er typisk tegn på at viftemotstanden er defekt. (er sånn på dei fleste biler)

 

Du slipper opp gasen når du trykker på +?

 

Ulyd over humper er nok sikkert ein foring.

 

Virker ikkje alarmen?

 

Tror jeg må se litt på de bryterene ang cruisecontrollen.

 

Alarmen vet jeg ikke om virker. Lysdioden blinker ihvertfall ikke.

Men lurer og på om anlegget har noe med alarmen å gjøre. Står orginalanlegg i nå. Men det blir muligens revet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår