Gå til innhold

Ford Focus '99 dører går ikke å låse/låse opp..


KreyHanssen

Anbefalte innlegg

Har sentrallås på alle dører, er en stasjonsvogn. døra foran på passasjersiden er låst, og går ikke å låse opp uansett hva jeg prøver. Døra bak på passasjersiden går ikke å låse. Bakluka går kun å låse opp manuelt med nøkkel, funker ikke med knapp på nøkkel eller knappen inne i bilen.. Har sjekka sikringer bare for å ha det gjort, de var helt i orden..

Noen som har peiling på hva jeg kan eller bør gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann, det var ikke lite problemer du hadde med bilen din. Her er det flere ting som kan være feil.

 

1. Når du har problemer med sentrallåsen og denne ikke fungerer på nøkkel er det et par ting som kan være feil. Det ene er at fjernkontrollen kan være fri for strøm, fjernkontrollen har mistet sin programmering mot sentrallåsmodulen (styreenhet), sentrallåsmodulen kan være defekt og du kan ha ledningsbrudd i mellom dør og bil.

 

Det jeg ville begynt med var å sjekke ledningsnettet mellom førerdør og bil (A-stolpe) det er ikke uvanlig å finne ledningsbrudd her og kan føre til feil som du beskriver ovenfor. Grunnen til at jeg sier førerdøren er fordi det er der hele sentrallåsen blir styrt ifra - men sjekk alle dører.

 

2. Det er heller ikke uvanlig at sentrallåsmodulen kan være defekt / dårlig. Det er ikke skjelden det trenger inn vann og fuktighet inn i sentrallås modulen. Denne blir styrt av fjernkontroll - og har stag direkte ned til bodulen får låsesylinderen. Dette kan også være roten til alt vondt.

 

3. Når det gjelder bakluke er den typiske feilen i mikrobryteren (elektriske bryteren / Lukeåpneren) som er defekt. Men da vil som regel knapp inne i bil kunne åpne denne. Du kan dermed også ha feil på selve låsedriveren som ligger inne i låsekassen i bakluken.

 

4. Hvis dette problemet har dukket opp på grunn av kulde - så har du nesten helt sikkert dårlige låsemoduler/drivere.

 

Lykke til - det enkleste for deg er vel kanskje å ta bilen inn på et Ford verksted - som har skikkelig verktøy for å kontrollere dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår