Gå til innhold

Turbo hjelp! Audi A4 2003 TsQ 190hk (BEX) + chip

Ranger emnet


Frankyboij

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en chip'a Audi A4 2003 mod. 1,8 TsQ (BEX) 190hk.

Turbo'n min har begynnt å ule litt etter omprogrameringa, så jeg frykter at den tar kveld snart :/

 

Har søkt litt på nett, men det står det litt forskjellig. Står at det er både K03 og K04.

Jeg har lyst på en K04.

 

Så jeg lurer på hvilken turbo som sitter orginalt i den, og hvilken K04 som jeg må ha?

 

På forhånd, takk! :)

Audi A4 B6 TsQ

- Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt)

- Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt)

- Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei.

 

Du har nok en K03 turbo, som originalturbo. Denne er i utgangspunktet god for rundt 200 hester,

 

Av større turboer kan du vurdere f.eks. K03S, som vil være bolt-on direkte på ditt oppsett. Denne kan man ta ut rundt 230hk på din bil.

 

Alternativt kan man gå for en K04 turbo, som holder til rundt 265hk på en 1.8T maskin.

 

Alt dette er turboer som man finner originalt i forskjellige VAG biler. K04 er f.eks. brukt på Audi S3, Leon Cupra R, TT 225 osv.

 

Deretter kan man selvsagt peise på noe kjekt fra Garrett, men da er det gjerne ikke så bolt-on som med de andre.

 

Skal du ha mer luft gjennom turboen, må du gjerne også vurdere å bytte innsug til noe med mindre restriksjoner. Et åpent filter vil være en grei løsning. Alternativt gå for noen større slanger i kombinasjon med større MAF hus (luftmengdemåler). De fleste går da for innsuget til en Audi S3 f.eks. som er større enn det du har nå. Eksosen kan også være grei å bytte for å få utbytte av dette. På din bil sitter det 1 liten intercooler, i motsetning til f.eks. en S3, som har 2 av disse. Større intercooler eller dobbel intercooler er også mange som går for.

 

Dette blir det fort penger av, men en enkel turboswap, med ny runde med mapping vil jeg tro jeg ville gått for. K04 turboer finner du mange av på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk ny turbo av Møller på garanti par dager etter jeg starta innlegget :)

Har åpen filter og simons eksos fra kat.

Og det er 2 stk. orginale intercoolere på min :)

Audi A4 B6 TsQ

- Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt)

- Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt)

- Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som en liten note kan eg informere at du har K03s turbo som er bittelitt størrre enn K03.

Og orginalt luftfilter og luftfilterboks holder fin-fint til 350+hk, samme dimensjoner som S4 2.7tt

LMM bytter en hus på til 2,75 eller 3" når en skal over 250hk

 

Okei :)

Større LMM hus, er det noe man får kjøpt, eller er den noe man lager selv ? :)

Audi A4 B6 TsQ

- Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt)

- Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt)

- Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår