Gå til innhold

Bilkjøpere trenger råd... (Pendlebil/familiebil 40-60tusen)

Ranger emnet


FamIsaksen

Anbefalte innlegg

Vi må kjøpe ny "gubbebil"

Pris mellom 40 og 60 000

 

Men vi er fryktelig usikre på hvilken type bil vi leter etter.

 

Den skal pendles med, så bør være god å kjøre og bruke relativt lite drivstoff. Bør også ha plass til to barneseter, barnevogn i bagasjerom.

Helst ikke for dyr å forsikre, ei heller ikke for dyr å omregistrere.

 

Vi er og litt redd for å kjøpe en bil det vil koste altfor mye å vedlikeholde.

Mannen er på vei inn i en 40års krise, og vil derfor ha en bil som ser bra ut, og nulltolleranse på rust.

 

Vi blir forvirret av venner og bekjentes råd og anbefalinger og søker defor nå deres råd..

Hvis du hadde vårt budsjett - hva hadde du valgt? Sett gjerne fordeler og ulemper ved de ulike typene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Peugeot 406 for noen måneder siden. Stasjonsvogn med en 2.0HDI motor og topp utstyr, til 40.000,- Gått 200k

Er veldig fornøyd med bilen sålangt. Det er zinkgalvanisert karosseri på de, så rust er ikke et problem.

Bilen går på 0,45 på blanda kjøring. God plass foran og bak, pluss et ganske så enormt bagasjerom.

Fordeler med de er at det generelt sett er lite feil, motorene er evighetsmaskiner. God komfort, og lite støy i kupèen.

 

Ulemper er at par svakheter de har;

- Noe rust under falsen på panseret (der du tar inn hånda når du skal løfte det opp) Jeg fikk mitt nytt på rustgarantien. Bilen må ikke være eldre enn 12 år. Min var 11år og 11mnd da jeg fikk nytt! :-)

- Sleperingen i rattet har en tendens til å tulle, da i resultat av ABS lampe som blinker periodisk. Ellers kan også ABS-ringene på stikkakslingen ryke. Ikke noen dyr affære igrunn.

- Spissestag i bakstilling kan være en del som ryker litt fortere enn andre stag på bilen.

- Håndbrekket kan bli litt slapt avogtil, men det er ikke et stort problem egentlig.

 

Utover dette tror jeg ikke de sliter no særlig med svakheter annet enn disse.

Alt i alt mye bil for pengene. Prøv å få tak på en HDI med 110hk med mest utstyr. Du ser det når det er el.stoler, kjørecomputer, regnsensor ++

 

Slenger med et par linker :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36893787

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35817152 - Prut denne ned til 55.000,- inkl reg så har du billig bil :-)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår