Gå til innhold

Opel Vectra 1994 + Alpine SPG-17CS og diverse

Ranger emnet


stavrum94

Anbefalte innlegg

Hei, har en Opel Vectra 94-mod, og har kjøpt meg Alpine SPG-17CS, som er to fronthøyttalere, to diskanter og en slags boks man kobler kablene gjennom. Har også kjøpt en Veba spiller, en sub, og to bakhøyttalere.

Jeg har nå fått lyd i anlegget, men jeg bruker enda de originale kablene, da jeg ikke vet hvordan jeg får lagt opp nye, har forsøkt å åpne litt her og der for å prøve å legge nye kabler, men det har ikke gått så bra. Har heller ikke fått installert diskantene, siden jeg ikke er særlig god på dette her. Den koblingsboksen har jeg heller ikke satt inn. Suben drives av en eldre forsterker jeg har.

 

Så det jeg lurer på er da om det er noen her som har peiling og som kan gi meg noen tips, eller om det er noen som bor i østfoldområdet som kunne tenke seg å tjene noen kroner på å hjelpe meg?

 

Går det greit å bruke de gamle kabelene? Har det mye å si?

 

Setter pris på alt som er av tips!

 

Mvh

Ola Stavrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse boksene du snakker om, det er delefilter og disse må du bruke hvis ikke så kan høyttalerene ta skade.

For å bytte kablene til høyttalerene i dørene, så må du av med dørtrekkene, og finne noe du kan bruke som trekkesnor gjennom gummigjennomføringen i døra. Disse bakhøyttalerene du snakker om, åssen høyttalere er det? Og hvor skal du plassere dem? Sub og forsterker, hvilket merke er dette? Og hvordan er dette koblet opp?

 

Kan evt hjelpe deg jeg, men jeg bor rett utenfor Horten, så da må du over med ferja i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så det er delefilter ja. Har allerede tatt av dørtrekkene en gang, og da jeg kom til gummigjennomføringen ga jeg opp!

Bakhøyttalerne er i hattehylla, de er delvis montert, men hullene de er i må utvides litt så de kommer helt nedi. Det er to stykk Vibe 6'9 om jeg ikke husker feil. Sub'en husker jeg ikke helt hvilket merke var, er vell sånn delvis jalla fra Tv Boden på Svinesund. Forsterkeren er GAS mener jeg, er noen år gammel, men er ganske kraftig mener jeg. Suben og forsterkeren er koblet opp via noen kabler som er lagt rett gjennom bilen og innunder baksetene og koblet opp i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår