Gå til innhold

Merkelige startproblemer

Ranger emnet


JROdden

Anbefalte innlegg

Hei igjen, (9 år siden sist jeg postet her, nesten nostalgisk dette)

 

Har et "merkelig" problem med å få startet Golfen etter å ha hatt ut girkassa og kanskje noen her har ideer, for jeg er tom.

 

Først bakgrunn:

Girkassa er tatt ut fordi en idiot klarte å prøve å fylle på olje i inspeksjonshullet i girkassa.

Trykkplate og clutch er tatt ut og grundig rengjort etter alle kunstens regler.

Skrudd på igjen (med riktig moment) clutchlamell og da trykkplate.

 

Så problemet:

Nå klarer ikke starteren å dra motoren skikkelig rundt så den starter.

Jeg klarer å dra den rundt manuelt med skralla, men den er veeeldig tung.

Følgelig trekker starteren så mye strøm at en av ledningene begynner å smelte litt hver gang jeg prøver å starte...

 

 

Ideer på hva mer jeg kan ha gjort galt her?

-jr @ jro alfakrøll rangerbox.net

 

Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen gikk lett på? Du måtte ikke tvinge den inn med skruene?

 

Jeg gjorde operasjonen to ganger for første gang satt alt dønn fast, da tok jeg av girkassa og satt den inn på nytt. Så da, andre gang smatt den egentlig greit på plass, kun de siste 3-4mm ble dratt til med skruene.

-jr @ jro alfakrøll rangerbox.net

 

Polo 1.0 50hk, 0-100 i løpet av formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gadd faktisk å plukke det i biter for å rense ja?:P har bare ver borti det en gang, da fikk det renne over natta og så slites rent resten med tia:P

 

Kan det kansje vere clutchen som ikke løser ut? men du burde egentlig klare å starte i fri likevel, men det blir tyngre for starteren, om clutchen løser ut burde det ikke vere noe girkassemessige problemer som stopper den...

Mulig svinghjulet tar i noe?

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nesten samme problem engang , men da var det at børstene i starteren var ødelagt å det var et eller annet inni der som klarte å koble seg sammen å da ville ikke starteren dra lett etterhvert å alt smelta , først trodde jeg at det var girkassa som jeg hadde bytta , men man veit aldri hva det kan være ....

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår