Gå til innhold

Slark i drivverk

Ranger emnet


toyotahiakk

Anbefalte innlegg

Er nok svinghjulet i ditt tilfelle da.. Har aldri hørt om Hiace med dårlig svinghjul.. Og jeg kjenner maaaange som har/har hatt hiace :) Så dette er ingen svakhet.

Høres ut som den har hatt et hardt liv før den kom til deg :p

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 months later...

Er opphenget til diffen er jeg ganske sikker på. bytt foringene fra den stange som går ut fra diffen og bort til karosseriet, det slår når du slepper ut clutchen fordi da får diffen belastning slik at diffen vrir seg litt og slår oppi karosseriet. Regner med at det dunker godt når du bråslepper clutchen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opphenget til diffen er jeg ganske sikker på. bytt foringene fra den stange som går ut fra diffen og bort til karosseriet, det slår når du slepper ut clutchen fordi da får diffen belastning slik at diffen vrir seg litt og slår oppi karosseriet. Regner med at det dunker godt når du bråslepper clutchen?

 

Er det noen som selger løse foringer til disse stagene? Toyota skal jo ha 4000kr for komplett arm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ja ;) er nesten 100% sikker på at det er den foringen som er gåen på din ( Toyotahiakk ) prøv å bytt den så er jeg rimelig sikker på at den slutter å dunke og slå ;) er en svakhet at de ryker

 

Ja, blir vel å bestille en sånn.. Har jo byttet så mye annet drit på bilen at det skader ikke å prøve å bytte den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bytte den på den røde hiacen jeg hadde.. Fikk mangel på eu-kontroll.. Ristinga forsvant gitt! :D Veldig enkel å skifte selv.

Ligger en tilsalgs på finn.no Hiace Deler! Dører, automatkasse, d4d, lamper - FINN Torget

Jeg kjøpte min på Toyota Drammen for 17-1800,- med rabatter :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slark her og der må man vel regne med på en bil som er gått 170.000km med dårlig stell.. Er jo "4wd" så er jo ett par hundre ekstra knuter, kryss og akslinger også :)

 

Fant ut av det med svinghjulet tror jeg. Dieselpumpen er drevet med gir av veivaksling, så reim fra d.pumpe til ene kammen, og gir der i fra til neste kam. Så regner med det er litt slark i tannhjulene der.. Jævlig opplegg når man er vant til volvo rødblokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår