Gå til innhold

Er så mektig irritert på busselskapet!

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Hver eneste dag må jeg ta bussen hjem fra skolen, da går turen først fra skolen til byen (Ålesund) og bussbytte til øyene der jeg bor.

 

Det som irriterer meg er at de bussene som går til øyene ALLTID, og da mener jeg ALLTID skal fylles opp til taket med folk! Hvar skjer om bussen kræsjer front i front med en lastebil da?

 

Mange har sendt klager, men gidder de å sette inn flere busser så alle får en sikker ferd hjem? nope.

 

Har ved flere anledninger vurdert å ringe til politiet, for å fortelle om situasjonen og håpe de stopper bussen. Men det jeg da lurer på, kan det gå utover meg selv? i form av bot for å ikke bruke belte? Har på en måte ikke noen mulighet til det nå man må ligge på gulvet... Men igjen er det også mitt valg å ta bussen...

 

Noen med peiling?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turbusser (og russebusser) godkjennes det ikke ståplasser, mens på bybusser (f.eks i Oslo) er det visstnok lov til å fylles opp med opptil fem passasjerer per kvadratmeter. Da blir det jo intimt nok.

 

Det er Statens vegvesen som har ansvar for å gjennomføre kontroller, prøv å ring de du. Selv om du risikerer å bli henvist til sjåfør og/eller busselskap, så vet du den dagen hvis et barneliv går tapt at du ikke bare tenkte tanken, men prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme var det da jeg tok bussen til skolen da jeg gikk på skole. 4-5mil en vei, men etter 2-3mil var bussen full. Så de som kom på mot slutten måtte stå.. Bussen var VELDIG full..

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste dag må jeg ta bussen hjem fra skolen, da går turen først fra skolen til byen (Ålesund) og bussbytte til øyene der jeg bor.

 

Det som irriterer meg er at de bussene som går til øyene ALLTID, og da mener jeg ALLTID skal fylles opp til taket med folk! Hvar skjer om bussen kræsjer front i front med en lastebil da?

 

Mange har sendt klager, men gidder de å sette inn flere busser så alle får en sikker ferd hjem? nope.

 

Har ved flere anledninger vurdert å ringe til politiet, for å fortelle om situasjonen og håpe de stopper bussen. Men det jeg da lurer på, kan det gå utover meg selv? i form av bot for å ikke bruke belte? Har på en måte ikke noen mulighet til det nå man må ligge på gulvet... Men igjen er det også mitt valg å ta bussen...

 

Noen med peiling?

 

Du får bot hvis du ikke bruker setebelte. Sjåførens ansvar at han ikke har for mange passasjerer ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikkje bot for å stå utan sele, då det naturleg nok ikkje er montert sele for ståande. Som tommy seier skal det stå over frontruta kor mange registrerte ståplassar det er i bussen, og det kan gjerne vere 30 - 40 plassar. Sjekk tavla, er det openbart fleire folk enn tillate, er det då berre å tipse politiet om at dette er noko som skjer kvar dag, og at dei gjerne kan ta seg ein tur ein dag det er roleg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

fortsatt samme problem.. alt for dårlig bussopplegg generelt her omkring, STAPPFULL buss i 3-4tidafullt av busser som kjører på kveldstid som er HEILT tom, latterlig heile greia

volvo 740 b230f med fk oppsett og 3" eksos + viking ecotrim chip
mercedes 300e-24v

volvo 240 gle 83 delebil(vraket)

opel omega b 95 mod

mccormick d324 traktor

derbi senda xrace 2005 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår