Gå til innhold

Null gnist på pluggene??

Ranger emnet


Wolf82

Anbefalte innlegg

Det er ofte feil på coil i disse bilene. Det blir sprekker og gnisten går rett til jord.

Mulig du kan se, høre, eller kjenne (om du tør) gnist i coilen.

 

Det kan være hall-sensor i i fordeler eller ECU som feiler også, men coil er mest sannsynlig og billigst å prøve først.

 

For å utelukke ECU eller ECU-rele kan du sjekke at bensinpumpa starter og går ca 2 sekunder når du skrur på tenninga.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tru at bensin pumpa er i orden da jeg kjente noe bensin lokt av all filinga.. Jeg tok i dag å målte om det gikk strøm i fra den ledninga som går i fra torpedo veggen til coilen og der gikk det heldigvis strøm.. Såe med andre ord det MÅ vel nesten være coilen som er problemet.. Bestilte ny coil i dag for 850kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY coil ble hentet og montert fredag 7/9 og bilen startet med en gang HURRA tenkte jeg... NU i dag 10/9 så stoppet bilen og ville IKKE starte igjen grrr. Mye kan tyde på at det atter en gang ikke kommer gnist til pluggene.. Er fortvilt nå.. Så vist noen har forslag på ka det kan være som gjør at bilen "spiser" coiler så spytt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å feilsøk litt.. Det går strøm til pluggene og bensin pumpa. Men er ikke liv i pompa kan det virke som, Hører ikke noe summe lyd i fra den.. Prøvde å sku ut pumpa i dag,tenkte jeg sku prøve å koble den rett på 12V, men fikk bare en liten del av pompa opp. Virka som at selve pompa satt fast nede i tanken.. Noen tips om hvordan jeg får den opp? Må jeg av me hele bensin tanken eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være oppmerksom på at når du skrur på tenninga så går bensinpumpa i bare ca 1,5 sekunder før den stopper igjen inntil motoren er startet. Da går den hele tiden.

 

For å sjekke om pumpa virker så er det eklest å koble fra banjokoblingen fra tank inn på innsprut-enhet.

Pensinpumpe-rele kan evt. "tjuvkobles" for at den skal gå konstant under prøving.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår