Gå til innhold

Almera N16 kombi med rust kun på skjermer


raggarball

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har aldri hatt Nissan bare så det er sagt, men har funnet meg en interessant 2001 modell Almera kombi. Den er tilsynelatende bortimot strøken, men det er to ting jeg ikke helt blir klok på.

 

1) Begge forskjermene er rustet, mye! Bilen ser ellers rustfri ut (bortsett fra liten boble på bakluka ved gummilista). Er dette noe kjent problem, og er det alarmerende for resten av bilen? Det er ikke hull, men det er store områder uten lakk og med en fin rusten overflate... Burde være en smal sak å pusse ned og fikse, men er mer som sagt mer skeptisk for om dette er en indikasjon på resten av metallkvaliteten i bilen.

 

2) Ved prøvekjøring virket alt stramt og fint, men jeg synes motoren var litt vel "daff". Skal sies at det er mange mange år siden jeg har kjørt noe under 180HK og turbo, så har ikke helt sammenligningsgrunnlaget. Skal visstnok være 90HK i Almeraen, men virket altså litt tam. Når jeg giret ned og ga flat pedal i 3 gir ruslet den pent og rolig oppover i turtall, tok en liten "pause" på rundt 3500-4000 rpm og dro jevnt videre. Skal det være sånn, en liten "pause"? Motoren virket helt fin ellers, men litt skeptisk til at den var såpass daff og "rusket" litt rundt 4000rpm. Ingen ulyder altså, men om jeg skal prøve å forklare så var det et sekund med feil blanding av bensin og luft akkurat der, så kom det seg igjen. Dette gjentok seg konsekvent hver gang jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

1). Ja, de fleste "Japse" biler er kjente for å ruste veldig og spesielt ved hjulbuer. Dette i seg selv er ingen krise hvis du kan fikse problemet selv, noe som burde gjøres. Det er også veldig viktig å sjekke kanalene, dette er også et veldig vanlig punkt hvor slike biler pleier å ruste mye.

 

2). Umulig å si uten å prøvekjøre selv, men hvis du går fra en bil med 180HK og med turbo vil de aller fleste biler virke ganske "daffe" iforhold.

 

Eier selv også en 2008 modell V70II med 163HK og merken enorm forskjell på denne og min lille 1.4 liters Almera, men det er også meningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår