Jump to content

Bagasjeromsgulv ( spørsmål )

Rate this topic

MagnusK89
 Share

Recommended Posts

Har et enkelt men dog viktig spørsmål å stille - går det an å skru igjennom dørken i bagasjerommet på en '98 A4 Avant ( ikke quattro )?

Evt noen som har et clue om hvor lange skruer det i så fall er mulig å anvende?

Fant ut at det er best å spørre, regner med at bensintanken er godt nok festet fra før av..... ;)

Hmnnei har tenkt tanken ang Mr. Rust....

Og ikke skal jeg begi meg ut på noen eventyr med å prøve å få ned bensintanken heller, hadde tenkt å bruke bilen i år..

Cluet er at jeg vil ha fast endel firkantrør av aluminium for å heve bagasjeromsgulvet mtp gjemming av forsterker jmf bilstereo, men bilmekking og dets like er ikke mitt felt - ei heller et felt av interesse. Derav hadde jeg tenkt enklest mulig løsning... ;)

Ville festet firkantrøret med tec7 eller noe lignende.

Har tenkt tanken opptil flere ganger, men vil dette være tilstrekkelig? Det er lenge siden jeg brukte Tec7 til noe som helst, så har mistet ethvert mentalt referansepunkt til holdekraften.

Alu-firkantprofilene er type Bauhaus og ca. 2x2cm mer eller mindre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Loffen2020
      Hei! 

Første gangen jeg legger ut innlegg her så vær grei og bilforum generelt, om det er feil side vær snill og gi meg hint om hvor jeg bør ta veien videre.
      ser det er mange bil interesserte her og lest utrolig mye bra her! Ofte her jeg har funnet veien igjen og igjen når jeg har lurt på noe og nå er intressen min for bmw blitt såpass stor at jeg ikke klarer dy meg lengre. 

Så spørsmåle(ne) er til dere som har peiling og som har begynt uten andre rundt deg med bil.
      Hvordan startet dere? Hvor vanskelig er det faktisk og skru motor?  Hvilke motor anbefaler dere for en som for første gang skal ta i en skiftenøkkel og hvilket skrusett og ekstra utstyr anbefaler dere? Og hva er minimums budsjettet på utstyr?
      Mvh ungdom som har sett lyset og ønsker bytte ut gaming med å skru motor! 

NB! Takker for alle seriøse svar :D
    • By nicklas_3210
      Hei. 
      Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)
      Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin

På forhånd tusen takk for svar :D 
    • By Heyder
      Heisann, holder på å skal få min A4 B7 Avant 2007 modell eu godkjent men den verste 2'er feilen jeg fikk er feil med høydenivåreguleringen av nærlysene. I forkant av eu kontrollen fant jeg kabelbrudd på alle 3 kablene som går til sensoren på førersiden fremme. Fikk ordnet dette og skøytet ordentlig men det funker likevel ikke, sensor er ny. Lurer da på hva som skal til for å eventuelt fikse dette? Om noen andre har vært borti dette og vet hvordan det kan fikses? Ville helst spare meg for et verkstedbesøk.
      På forhånd takk.
    • By cjon
      Hey!
      Jeg har VW Passat 03 Mod. Jeg har lyst til å koble av sensoren til bagasjerommet, da den ikke registrer at bagasjerommet er lukket. Dette fører til at jeg får opp en varsel på dashbordet med et bilde av at bakluken er åpen. Jeg tror det kommet vann på sensoren, så jeg tenkte å prøve å tørke den med hår-føner. Men hvis ikke det vil fungere må eg deaktivere sensoren.
      Er det noen som vet hvor sensoren til bagasjerommet ligger? Eventuelt har en annen løsning på dette? Bagasjerommet er tett og det kommer ikke vann eller fuktighet inn. Det skjedde når eg åpnet bagasjerommet og det var snø nede i kanten utenpå bagasjerommet. 
    • By markz
      Hadde en kjølevannslekkasje i sommer der jeg brukte bars leaks sealing til å stoppe dette. Funket helt fint frem til nå der kjølevæska plutselig hadde gått tom igjen. Fylte opp, og så ved etterfyllingen at det var et hvitt litt tykkere lag på toppen av kjølevannet. Oljen ser fin ut og bilen går bra! 
      Er dette garantert toppen eller kan det være sealeren som har gromset til? Vurderer å tømme vannet, fylle på nytt og kjøpe en bars head gasket fix. Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? (Bilen er ikke verdt en toppakningsrep)

Er en audi a4 b5 forresten :)
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy