Gå til innhold

Elendige bremser etter bytte av klosser.

Ranger emnet


RasleRasle

Anbefalte innlegg

Har nettopp pusset rust med en stålbørste på drill på skivene som var litt tildekt av rust og byttet klosser på bilen. Dette er foran.

Ute å prøvde bilen en tur og nesten all bremseeffekten er borte.

Pedalen føles også litt lav.

 

Klossene er billig biltema dritt, men har da brukt dette før på alle andre biler uten disse problemene.

Bilen er en koreaner.

På den ene siden har det vært litt rustløser, (mulig jeg har sølt litt på skiven) men den andre siden har det vært knusktørt. Den drar heller ikke skevt, så jeg mistenker ikke dette.

 

Sjekket nivå på bremseveske, og der var det breddfullt.

 

Underveis i 'testingen' min matet jeg såpass med kraft på bremsene og ofte at det luktet svidde bremser. Så trykket på skivene er der helt klart. Men klarer ikke stive med hjula. Skjønner ingenting jeg.

Tips?

Endret av RasleRasle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering..

De var natuligvis montert riktig vei. man hører hvis du har metall mot metall!

 

Bytte skiver gjør jeg ikke da jeg må av med hele navet får å få dem av, og de er nye for to år siden men lite brukt. (derav rust)

Demonterte igjen og dro over med vinkelsliper med drift på hjulet for å få en litt ruere overflate. filte klossene litt, og vasket alt med bremseveske.

Så var det ut å prøve igjen, og de tok like dårlig.

Etter noen ganske få nedbremsninger derimot begynte de og komme seg, noe de ikke gjorde sist, kjørte nesten en mil forrige gang.

 

Tror nok problemet mitt var mye ruststøv som lå igjen etter drillen på skivene slik at friksjonen ble dårlig.

Endret av RasleRasle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det normale å gjøre er å kjøpe nye skiver hvis de gamle er ihjelrusta. Og selvfølgelig nye klosser. Så vasker du skivene med rødsprit for å vaske vekk beskyttelseslaget. Tror ikke jeg ville vasket noe som helst med bremsevæske.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det du driver å pusser? Er det bremse belegget på skivene du prøver å gjøre blanke og fine?

 

Bremsebelegg på skivene? tulling.

 

vel, det normale å gjøre er å kjøpe nye skiver hvis de gamle er ihjelrusta. Og selvfølgelig nye klosser. Så vasker du skivene med rødsprit for å vaske vekk beskyttelseslaget. Tror ikke jeg ville vasket noe som helst med bremsevæske.

 

Som sagt _tidligere i tråden_ var de ikke ihjelrusta. (og jeg har nye klosser.) Forøvrig, dette funket som fjell. Mulig det er ugunstig, men så lenge bremsene bremser så er jeg fornøyd.

 

Hva er det bremsevesken forøvrig gjør med skivene og klossene siden det er så utrolig dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å spørre om hvilke veier i Norge du kjører på og hvor?

Sånn som du holder på tørr i hvertfall ikke jeg å ha deg i nærheten av meg i trafikken...

 

Man "pusser" ikke bremseskivene med verken stålbørste eller vinkelsliper(!!) for å fjerne rusta, man kjøper isåfall heller nye!

Man vasker ikke bremseskivene med bremsevæske(!!), det fins noe som heter bremserens til det!

 

Du skriver at Toka85 er tulling, se etter i sømmene hva du driver med så finner du ut hvem som er tulling.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår