Gå til innhold

Grom lyd til Skoda Octavia 1,9TDI

Ranger emnet


Lil Alex

Anbefalte innlegg

Fjern det originale luft filteret og sett på "sports" filter. Da vil du høre resirk ventilen jobbe.. Og kanskje større eksos? Men du vil aldri få noe japse turbo lyd fra en diesel bil..

Resirk ventil på diesel. *Ler*

 

Som nevnt tidligere, med åpent filter hører du turboen bedre, men er slett ikke alle motorene som er veldig glade i de, hørt om flere som har fått problemer med LMM og nødmodus etter montering.

Hjelper ikke å bytte potte på disse bilene, selv med halve eksosanlegget på bakken hører du nesten ikke forskjell på lyden.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på åpent filter som sagt, så får du mer turbolyd og surge :) (som nevnt, ikke resirk på TDI) Jeg har kjørt TDI med filter i 5år uten noe problem. Men prøv å styr unna oljeinnsatte filter :)

ang eksosen så bytt bakre potte med et 2,5" rør, så får du turbo dump i eksosen også når du går av gassen. Blir ikke spesielt mye grøvre lyd, det er vanskelig å få fram på diesel, men 2,5" rak eksos turboback hjelper mye. Bare regn med litt "traktor" lyd siden det er 4er :)

Spørs og på hvilken 1,9 du har, da det er forskjell i ladetrykk på de, og mer ladetrykk gir jo mer lyd ;)

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finnes det dem som IKKE kan kjøre med åpent filter :)

Det er et 2.0TDI problem Mikael, har aldri hørt om eller opplevd noen tilsvarende problemer på 1.9TDI :)

1.9TDI og 2.0TDI får også helt forskjellig lydbilde med åpent filter så kan ikke sammenlignes mot hverandre heller :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke unngå å legge merke til en nabo av meg som kjører diesel skropel... Uansett han har montert dump på denne og jeg må si det høres meget sløvt ut.. han trykker flat på 2 og sjalter inn tredje, turtallet øker like sakte som jeg spiser grøt og kapooosj det var det nytt gir..

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår