Gå til innhold

2.5 v6 i omega a

Ranger emnet


Toniip

Anbefalte innlegg

LET og normale NE motoren som er 2.0 8v i omega er samme blokk bare det er borret i fronten for oljeretur

 

Hvis du skal ha litt "POWER" i omega A så ville jeg nok gått for 6r eller LET som Tommy sa, men det er som sagt ingen lett jobb etter som begge motorene burde ha R28 kasse og de ligger ikke overalt... og 6r krever donorbil ettersom understell må byttes over :)

 

Finnes ingen lett måte å få ekstra HK(Trimkam, Lexmaul innsug = Dyrt og unødvendig med tanke på hvor mye HK man får), kan jo sjekke tråden til han derreeee 16vturbo hvis han er så snill å leggern ut

88 Volvo 745 B230k Bruksbil

92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent

82 Lada 1500 21023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi dei motorene der er noe piss , skal ingenting til for å ødelegga dei :P

 

Der traff du spikeren rett på hodet! ;) Har kastet bort alt for mye tid på de motorene der..

 

en 2.0 16v..er den noe bra da?? og passer den på omega a kassa?

 

Anbefalinger til noe jeg kan sette inn uten store modifiseringer?

 

2,0 16v (x20xev) passer rett inn i omegan din, men du må belage deg på mye hodekløing på startsperra, eller datasprut. Ja, det er akkurat samme blokk som du allerede har så den passer på kassa.

 

kjøp deg ein LET motor , 2 liters turbo og megasquirt , så har du de :)

 

Trenger ikke MS for å ha c20let i en annen bil ;) Er ikke startsperretull på de så det går fint ann å bruke originalsprut. OG det kan godkjennes med 3000 24v spec.

 

passer di på girkassa? og hvordan er det med plass osv? ca pris?

 

Som sagt, samme blokk og girkassen passer. Du kan tillogmed bruke c20let clutchen. pris på en let motor ligger ofte mellom 7000-20000. Det spørs standen og mods.

 

de skal gå trur eg , er hverfall ein her inne som bruke råder og litt sånn fra LET motoren i ein omega a :)

 

Let råder, stempler, toppakning og dyser :p Min er 20se som igjen er samme blokk som let,ne, xev osv.

 

LET og normale NE motoren som er 2.0 8v i omega er samme blokk bare det er borret i fronten for oljeretur

 

Hvis du skal ha litt "POWER" i omega A så ville jeg nok gått for 6r eller LET som Tommy sa, men det er som sagt ingen lett jobb etter som begge motorene burde ha R28 kasse og de ligger ikke overalt... og 6r krever donorbil ettersom understell må byttes over :)

 

Finnes ingen lett måte å få ekstra HK(Trimkam, Lexmaul innsug = Dyrt og unødvendig med tanke på hvor mye HK man får), kan jo sjekke tråden til han derreeee 16vturbo hvis han er så snill å leggern ut

 

Her er tråden min. Omega 20seh turbo

 

 

Håper det er til hjelp. Før du begir deg ut på noe sant, vær sikker på at du får det til og gjerne med deg inn i Opel Motorsport club. Der er massevis av 8v, 12v, 16v og 24v turbo Omegaer :) Og mange fordeler som rabatter, treff mm. :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår