Gå til innhold

Spilleren vil ikke skru seg på.

Ranger emnet


Kalleberg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en Civic fra 1990 hvor jeg har satt på ISO kobling (Fra en gammel stor "sukkerbit").

Når jeg måler strøm i den nye ISO koblingen kommer det opp 12V mellom Rød-Sort, og 12V mellom Rød-Gul.

Problemet er: Spilleren vil ikke skru seg på.. har prøvd med 2 forskjellige spillere...

 

Har jeg gjort noe som er helt på bærtur? :helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helst måle rød og gul ledning mot jord.

Og svart bør du måle om den er jord. (måle motstanden mot eit jordingspunkt)

 

Har du ein dårlig kontakt, vil du måle rett spenning når det ikkje går strøm i kretsen. So fort det går strøm i kretsen får du spenningsfall over den dårlige kontakten.

Legg opp gul ifra batteri (med sikring) og ny jordledning

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det virker da, men det er litt feil å koble sånn, for nå risikerer du at spilleren trekker strøm hele tiden ;)

Ikke hvis du skrur av spilleren. Røde er "remote" for å slå spilleren på, hvis du kobler den på den gule, altså konstant med strøm så må du bare slå av spilleren selv. + med dette er at du trenger ikke nøkkelen i tenningen for å høre på musikk.

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis du skrur av spilleren. Røde er "remote" for å slå spilleren på, hvis du kobler den på den gule, altså konstant med strøm så må du bare slå av spilleren selv. + med dette er at du trenger ikke nøkkelen i tenningen for å høre på musikk.

 

Ja, men nå er det sånn at ikke alle spillere kan skrus helt av. Ja, lyset slokner i spilleren osv, men det er godt mulig laseren står å trekker strøm hele tiden, er flere spillere som er sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår