Gå til innhold

bytte høyttalere i 1997 Passat 1.8

Ranger emnet


kimmytheman

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål som jeg håpet på at noen som har litt peiling kan svare på.. =)

Jeg har koblet opp et anlegg i bilen som består av en 300 watts subwoofer med forsterker, en separat forsterker, og 2 bakhøyttalere. planen er å bytte ut alle resterende høyttalere (bass + diskant i 4 dører).

Et problem jeg har er at i og med at jeg har koblet + fra batteriet til sep. forsterker, og fra sep. forsterker - til chassis, så står forsterkeren å lyser konstant, og det er også svakt sus i bak-høyttalerene som er koblet til forsterkeren, selv om nøkkelen ikke er i, så derfor har jeg bestemt meg for å koble via relè..

 

1: Hvilket relè skal anlegget inn på? styrestrøm, + og - osv.. (gjerne litt utfyldende svar) =)

 

2: hvordan får jeg av dørpanelene på samtlige dører? (for å komme til høyttalerene)

 

3: Spilleren jeg bruker har også innebygd forsterker med RCA-uttak til for, bak og sub.

Blir dette et problem siden den ikke kun har "output"? Må jeg bytte spiller?

 

Takker for kjappe svar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har du ikke remote-inngang på forsterkeren? I såfall, har du spenning på denne ledningen når nøkkelen ikke står i/tenningen er av?

 

2. Søkefunksjonen fungerer ;) I tillegg er det DIY / FAQ tråd der man bl.a. finner DENNE LINKEN :)

 

3. Du kan kople forsterkeren til RCA-utgang bak og dette fungerer bra. Imidlertid vil du ikke ha noen fader-funksjon dersom høyttalerene i alle dørene drives av samme forsterker.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår