Monza12 10 Report post Posted August 28, 2012 bilen funket helt fint når jeg kjørte på jobb imårrest, mn når jeg skulle kjøre hjem, steg turtallet opp til 3-4 tusn rpm når jeg slapp koblingen. så måtte "slure" meg hele veien hjem.. hva kan d være som gjør dette?? ska på EU-kontroll imårra, så noen kjappe svar hadde vært til stor hjelp:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mondeo 10 Report post Posted August 28, 2012 Stiger turtallet når du slipper clutchen?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monza12 10 Report post Posted August 29, 2012 oyy, skrivefeil. turtallet stiger når koblingen er ute, altså når bilen er i fri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
henning_opel 10 Report post Posted December 27, 2012 ta av tomgangs regulatoren og se hva som skjer da Quote Share this post Link to post Share on other sites
ascona75 10 Report post Posted December 27, 2012 Prøv å rense tomgangs regulatoren, har vert borti at den gror fast. Sjekk om gassviren går greit og helt ut. Falsk luft kan også gi høy tomgang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ascona75 10 Report post Posted December 27, 2012 ops. Ser nå at det var en gammel tråd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Monza12 10 Report post Posted January 17, 2013 problemet er nå fikset, var tomgansregulatoren.. takker for svar:) Quote Share this post Link to post Share on other sites