Gå til innhold

Varebil med galvanisert karosseri

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 6 months later...
Partner/Berlingo er det sjeldent noe galt med egentlig. Styr unna 4x4 bare.

 

"4X4": Hva ligger det egentlig i det?

 

Har fått flere signaler på at Berlingo/Partner er bra biler og regnes bedre enn de tyske Caddy og ford. Noe som går fram på utenlandske tester jeg har sett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"4X4": Hva ligger det egentlig i det?

 

Har fått flere signaler på at Berlingo/Partner er bra biler og regnes bedre enn de tyske Caddy og ford. Noe som går fram på utenlandske tester jeg har sett også.

4x4 vil si firehjulstrekk. Og det systemet blir ettermontert av Dangel på Peugeot og Citroen:)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring av VW og ford sine nyttekjøretøy alså pizza biler og bommer er at dei kjøpes kunn fordi dei e billige , tåler ikke mye og går fort sundt , tror eg ville holdt meg til mercedes , de har vi hatt som har fungert uten problemer i 8 år .

 

Det er vel sikkert ikke denne du tenker på da? Mercedes Citan

Men den ser interessant ut og enda billigere enn Caddy. Hvis det var i nærheten, hadde jeg pigede gått og sett på denne tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt. Der er noen forskjeller, og jeg leste at alle untatt en har Mercedes motor.

 

hadde de da bytta ut motorene med noe annet enn mercedes, hadde man kanskje fått en driftssikker varebil fra stjernemerket også;)

 

Vitoen har jo vært en driftssikker modell.... bare å sjekke med merkevekstedene... flere av de som har hatt godt driftsgrunnlag på grunn av Vito ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde de da bytta ut motorene med noe annet enn mercedes, hadde man kanskje fått en driftssikker varebil fra stjernemerket også;)

 

Vitoen har jo vært en driftssikker modell.... bare å sjekke med merkevekstedene... flere av de som har hatt godt driftsgrunnlag på grunn av Vito ;)

 

Bytte ut mercedes motorene, ja det er nok tingen. Jeg har sett vitoer og sprintere som har gått over 1 million km. Forrige generasjon vito som kom på 90-tallet har vært en dårlig bil. Står jo på listen over verdens værste bruktbiler. Men den siste generasjonen som kom i 2004 har det vært lite tull med i forhold til den første. Den eldste service bilen vi har på jobben er en vito fra 06 som har gått 570 000. Har byttet turbo, Dieselpartikkelfilter og dynamo.. Prøv og kjør en berlingo/partner 6 runder uten å bytte annet enn slitedeler.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert ikke denne du tenker på da? Mercedes Citan

Men den ser interessant ut og enda billigere enn Caddy. Hvis det var i nærheten, hadde jeg pigede gått og sett på denne tror jeg.

eg tenkte mer på mercedes sprinter , har du rett versjon av dei så kan du dra bortimot 3 tonn på henger og , men siden du er på jakt etter mindre bil så vil eg tro at den du fant der e et godt valgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tenkte mer på mercedes sprinter , har du rett versjon av dei så kan du dra bortimot 3 tonn på henger og , men siden du er på jakt etter mindre bil så vil eg tro at den du fant der e et godt valgt :)

 

Ja jeg tror det kan være et godt valg. For selv om de blir laget i Frankrike, må de nok produseres etter mercedes sine kvalitetskrav.

Det blir sikkert for enkelt å si at "det er bare en Kangoo med stjerne i grillen".

 

En minus er at de er helt nye modeller som ikke er blitt mye utprøvd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helt ærlig ikke mercedes lager dårlige biler, bare så det er sagt, men jeg måtte bare kaste inn litt brannfakkel her:D men om du ser etter sprinter, så er vel vw crafter samme bilen.. mulig litt billigere

 

vet ikke hvordan kvaliteten er med Fiat sine,men det er vel en god mulighet med ducatoene og, de er vel i samme størrelse som sprinter. i bobilverden er jo Fiat regna som kvalitet, men det er biler som blir brukt litt forsiktig, selv om de alltid går med bortimot full totalvekt. Jeg har noen småsår i døra på min og der er det iallefall sinka under

 

Når det gjelder franske små varebiler så har min berlingo rulla 300000, og det eneste som er skifta som ikke er slitedeler er kamsensor... men det er klart... ei merce med mye høyere verdi bør faktisk ha deretter kvalitet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår