Gå til innhold

Starter ikke lengre (91mod, 2.0 16v)

Ranger emnet


ZaxoN

Anbefalte innlegg

Er en Opel Calibra 91' 2.0 16v dette er snakk om.

 

Sjekket om det var hovedsikringen som var gått, men ladet batteriet og vrei tenninga så det kom lys i dashbordet. Men er helt dødt, ingen tegn til at den vil starte.

 

Men fant ut at rele'ene framme under panseret lagde en slags gnistelyd mens jeg ladet batteriet, samme gjorde det ene rele'et fra panelet til venstre under rattet.

 

Vil det si de er gåene så de må byttes ? kan dette være årsaken til at den plutselig ikke vil starte lengre?

 

Startet å gikk fint før men plutselig en dag så ville den bare ikke. Begynte med at den "prøvde å starte" men etter noen forsøk så var det null tegn til liv.

 

Håper noen kan svare på dette!

 

er nokså ny med bil, og er førstebilen min det er snakk om. Ikke noen mekaniker enda. Så prøv å forklar enklest mulig er dere greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi kunne komme med hjelpende forslag til feilkilder eller løsninger så må vi vite fakta, hjelper da ikke hva du tror ;)

Om starteren går rundt finner du med sikkerhet ut ved å prøve. Sjekk også om alt lys i instrumentpanel mm slokker når du prøver å starte? Går den rundt så sjekk det Opelduden skriver, bensin og gnist.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladet idag opp batteriet litt, og etter noen timers lading koblet jeg det til og prøvde å starte bilen. Kjinnet litt å prøvde å starte men ville akkuratt ikke.

 

Når jeg prøver å starte den å vrir om tenninga så blir lysene i dashen svakere og blir synlige igjen når jeg vrir nøkkelen tilbake et hakk.

 

Etter et par forsøk så var det helt dødt igjen. FVirker som batteriet ikke vil lade seg opp av en eller annen grunn. Varer ikke mer enn 5 min når det har blitt lada ei lita stund ...

Endret av ZaxoN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår