Gå til innhold

Ettermontere orginal intercooler fra 2008 til 2004 mod

Ranger emnet


Vesto

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det trengs mye tilpasninger for å montere orginal intercooler på min 2004 d4d Hiace?

Så på en 2012 mod her om dagen, så ut som turbo'en sitter montert lengre ned i motorrommet på den?

Hvis dette stemmer blir det kanskje problemer å montere orginal intercooler på min...

 

Ev noen som har gjort dette før? Finner bare noen som har montert uorginal cooler her inne på forumet, men jeg har mest lyst til å bruke den orginale siden den ligger oppe på motoren, så slipper man å dra så mye slanger og rør.

Så ser det orginalt ut også, så slipper man trøbbel på eu-kontrollen sendere!

Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen

Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen

Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen sitter endel lengre ned på 08 mod ja.. 08 har også mye andre festebrakketer som 04 ikke har..

Men er nok kurrant til å modde til.. Den har også jo hull til lufttemp sensor.

Og om du monterer en slik, så MÅ du lage hull og montere scoop/luftinntak på panseret.

08 har luftekanaler som går fra grillen igjennom panseret og til intercoolern.

Som du sikkert skjønner så har jeg tenkt en heeel del på dette! :)

Det skal ikke ha noe å si på EU kontroll med en uorginal, så lenge du holder avgass krava..

Hvis ikke så blir det på samme måte som om de skulle nekta deg å montere oljekjøler osv.. :p

Men det kommer nok helt ann på hvor du tar kontrollen.. :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festebraketter skal jeg nok få til å lage ja, men det som er verre er visst inngangene på cooleren ikke vil stemme..

Siden intercooler øker effekten tror jeg det blir anderledes enn en oljekjøler. Men "nye" Hiace har jo 117 hk, så da blir jo det innenfor 15% effektøkning som er lov! (Min er 102 hk)

 

Scoop regner jeg med å måtte ha ja! Bare litt kult det :D

Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen

Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen

Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får nok inngangene til å passe.. På coolern så er det et rør som går ned til turboen som kan skrus av :) Så det er nok ikke noe problem :)

15% økning får du nok ikke bare ved å montere cooler.. Må nok på en en chip og litt småsnacks ;-)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår