Gå til innhold

Instrumentpanel i Golf 3 Problemer med tall!

Ranger emnet


Arne73

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har problemer med halve tall i mitt instrumentpanel!

 

Har noen forskjellige spørsmål angående hvordan jeg kan få dette i orden igjen!

 

Først så lurer jeg på om det er printplata bak speedometeret som er defekt når jeg mangler en og annen strek alt etter hvilket tall det skal være i km teller og klokke! problemet er i begge desse elektroniske instrumentene!

 

Det andre er at jeg har Diesel instrument som går til 200 km/t

Jeg har fått et instrumentpanel til en Bensin Golf 3 som går til 220 km/t og er også forskjell på turteller skive!

 

Om jeg hadde tatt av printplate og flyttet den over på mitt allerede instrument i bruk! Ville problemene med halve tall løst seg og ville speedometer vist rett??

 

Hodebry for noen og en hver!

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometer fra bensin og diesel vil nok gå om hverandre siden det er samme føler på hjul-aksling.

Turteller vil nok bruke forskjellige signaler for diesel eller bensin bil - og vil trolig ikke virke.

Prøv å sette inn det andre instrumentet og se hva som virker.

 

Feilen på instrumentet ditt kan være brudd i en lodding eller tilkobling til LCD panelet.

Se over alle loddinger og koblinger så kanskje det lar seg fikse.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Forhåpentligvis så slipper jeg å skifte da! kan se om det er sånn lcd skjerm kabel på baksiden som kan skiftes! og om det er noe med loddingene som du sa! visst det er noe jeg kan flytte over fra andre speedometeret. Så er jo det bra. Men blir litt mask og få ut og inn saker og ting! Så må ha en fin dag på meg og rote skikkeligt inni der :) I mitt tilfelle så hade de vært enklere lagt forran meg 1000 pc deler og sagt sett det i sammen. Men får se om noen er villige til å hjelpe meg der hehe :)

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette kan være til hjelp for dem som har dette problemet! Jeg vil legge in mer info her om jeg finner ut noe mer om hva problemet er! Visst noen andre finner ut noe mer om hvorfor både klokka og km teller mangler enkelte streker så det er bare halvleseligt! Så ikke nøl med å legge inn en fasit på det! Gjerne med bilder av problemet!

 

Bilforumet er det Genialeste sida som kunne vært oppfunnet! Alle hjelper alle! Dette liker vi :magic:

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert veldi nøye på instrumentet jeg har liggende fra bensin utgaven her! Så jeg håper jeg ser hva feilen er når jeg tar av eller også tester det som Bwana skrev i sin forklaring! tror det er en enkel feil! gjelder bare å se den! Så jeg takker masse for hjelpen og skal gi tilbake beskjed her "hva" som var problemet! Så andre får det med seg! Visst jeg får det til selv da! :o)

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår