Gå til innhold

Golf gl 1.8 syncro, ny motor og drivverk

Ranger emnet


Djiises

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 1996 golf III syncro 1.8 som har stått uten skilt noen måneder nå pga en gåen toppakning og jeg tenkte å få den på veien igjen så jeg har "4hjulstrekker" i vinter.

 

Da kommer spørsmålet mitt.

Jeg må ha ny motor i bilen, da jeg ikke gidder å åpne den som står i allerede.

 

Kan noen hjelpe meg med en handle liste på hva jeg trenger til å få den ombygget til vr6 syncro og få det det godkjent?

 

Jeg tenker på en vr6 motor å drivverk, siden den allerede kom i syncro modell så det ikke blir så mye plukk som må gjøres.

Men jeg har hørt mye snakk om at 1998 passat syncro 1.8t har konstant 4wd og at det passer på golfen min uten store modifikasjoner, da tenker jeg motor og drivverk og det som må til får få det godkjent, men det er uaktuelt vis det er mye arbeid som må gjøres.

 

Jeg er kompatibel nok til å få motor og alt ut av bilen, men når det kommer til å sette inn en større motor så aner jeg ikke hva som gjøres med tanke på om jeg må ha nytt lednings nett eller om det bare er plugg and play?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva Møller sier til en annen med nøyaktig samme planer som deg;

 

Fabrikken godkjenner dessverre ikke endringer av motor og karosseri etter 1992 og nyere.

Vi har ikke lov til å bistå med dokumentasjon rundt dette, da vi må forholde oss til fabrikkens retningslinjer.

Beklager dette, men samtidig håper på en forståelse for dette.

 

Kan legge til at saken løste seg etter samtale med SVV ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår