Gå til innhold

Registerreim Intervall Citroen XM 2,1 Turbo Diesel


MazdaHelge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nylig kjøpt en Citroen Xm 2,1 Turbo Diesel som har kun gått 169.000km , 1995 modell

 

Usikker når registerreimen skal byttes!!

 

Har ringt 3 forskjellige Citroen forhandlere, Bergen, Drammen og Oslo, Alle har forskjellige meninger om Km og År

 

Hva er riktig?

 

Fant en lapp i motoren som står at den er byttet i 2006 på 70.000km

 

Er det 120.000 / 10 år som er riktig ? ELLER er det 120.000km / 5 år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på om det er en info. side hvor det står om intervaller bl.a.

Den bør byttes.

Jeg har gitt blanke i vannpumpa når jeg bytta på 2 billigbiler når jeg tok reima på de.

Ene gikk 75,000 km etter reg. Bytte (tot. 215,000km) før den ble skrota, mao. vannpumpa gikk hele bilens liv (Mondeo 1994)

Den andre vet jeg ikke noe med da den ble solgt i fjord, jeg hadde kjørt 40,000 siden reg. Bytte (tot. 170,000km) og pumpa hadde ikke takka for seg :) (A6 1995)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmål er 'Hvordan ser reima ut'?

 

Om eg forstårdet rett så ble den bytta etter 10år/70.000Km.

Nå er det 6år og 100.000Km senere.

Det kan hende at den holder ei lang stund til...

(Eg aner ikkje intervall på den bilen)

 

Vannpumpa er det 'like greit' å skifte samtidig, ihvertfall om den drives av registerreima.

(Dette varierer også blant forskjellige modeller; GSen min hadde luftavkjølt motor, CXen syns eg å huske brukte ei vanlig 'viftereim'? Jækla pumpe som feila når det passa minst... )

Faktisk så får du kjøpt sett med registerreim, vannpumpe og gjerne tensioner også på Mekonomen, BilXtra og alle andre steder som selger slike deler, og da billigere enn å kjøpe separat.

 

Får du en feil i vannpumpa(ødelagt lager f.eks) kan reima skades eller bli slakkere slik at den f.eks hopper ett hakk eller to på kamdrevet... Da angrer du plutselig på at du sparte ett par hundringser...

1975 GS Pallas 1.2L - Spiker etter at oljekjøler sprakk.

1984 CX 2.0L- Motorhavari.

1992 BX Estate - Rygget over av en 6WD Dumptruck...

1998 Berlingo 1.4L - Truffet av rullende SUV...

1999 Berlingo 1.4L - Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår