Gå til innhold

Anlegg i BMW 5-serie

Ranger emnet


Tytkri

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Bmw 5-serie og skal skifte ut anlegget, fra før av hadde jeg en 12" på 700 watt som ble drevet av en forsterker på 800 watt men følte ikke det gja nok bass! så lurte om noen andre har noen gode forslag til sub + forsterker, bør helst være på 1000 watt +

Et annet alternativ er aktiv sub, men har ikke hatt det før så noen som har erfaringer med det/ anbefale :)

 

 

Forsterkeren trenger bare drive subben, driver resten på radioen evt setter jeg inn egen forsterker til dette :)

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må minst være på 1000w :P

Watt er omtrent null å si, så ikke heng deg opp i det. En tungdreven sub som tåler 5000w vil ikke spille like høyt som en lettdreven sub som tåler 500w. Dessuten så må du ha en større og dyrere forsterker for å drive suben. Hvilket merke er sub og forsterker som du har nå?

En annen ting, hvis du får en sub som spiller skikkelig bra, så vil ikke høyttalerene kunne holde følge med suben hvis de bare er koblet til spilleren ;)

Hvilke høyttalere skal du bruke, og hvor er disse plassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du fint finne noe bedre ja. Spilleren din er nok ikke på 4x50w, men ca 4x20w RMS, så det holder ikke så langt. Pioneer har veldig mye høyttalere som er middels bra, så det er ikke sikkert dine er spes bra. Typebetegnelse hadde vært fint her. Og hvor de er plassert da :)

 

Men er dette en E34? E39? eller hva? Jeg ville gått for en bra 15" med passende forsterker, og bassreflekskasse med porter opp i hatthylla.

 

Denne feks: http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/15/digital-designs-dd1515-15-subwoofer-dual-40-ohm

Og denne forsterkeren: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/gladen-audio-spl-1800c1

Du kan bruke denne forsterkeren i steden, men den vil ikke være helt opptimal: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501

 

Du vil som sagt slite greit med å få høyttalerene til å holde følge med dette, så en forsterker til fronthøyttalerene bør du helt klart ha, ellers så må du kjøre halv effekt til suben for å få et nogenlunde greit lydbilde, og det er vel ikke så kult? ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill helst ikke ha 15" i bilen for den er for tung å dra, ( bassen sliter med å hålle følge) så vill helst ha 12" eller dobbel 12" til nøds 15" må helst være "sprek"

 

Det der er bare en myte, en 30" er ikke noe tregere enn en 8" med riktig forsterker. Oppsettet jeg kom med over her, spiller mange ganger bedre enn den rockforden du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår