Gå til innhold

Bytte Clutch på Passat 1,9 TDI (81kw)

Ranger emnet


mongologic

Anbefalte innlegg

Hvor mange arbeidstimer vil et verksted trenge for å bytte komplett clutch på en passat 1.9 tdi?

2000 modell(81 kw)motorkode afn, reg første gang høsten '99

 

Snakka med mekonomen og de mente de skulle ha 5700 for arbeidet uten delene. De tar 660/timen + moms. Da har de regnet ca 6-7 timer, noe jeg synes høres mye ut?

 

Skal ikke bytte svinghjul, håper jeg i allefall for det koster visst over 7000,-.

Clutchsettet har jeg fått tak i, samme som mekonomen har til ca 3900.

Så det jeg lurer på er om ca 7 timers arbeid høres riktig ut?

Endret av mongologic

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid brukte du da ?

 

--

 

Kan ikke svare nøyaktig for akkurat det da jeg gjorde mye annet samtidig. På autodata står det at det tar 6 timer. Og det var det verkstedene som jeg undersøkte med i forkant sa også. Jeg brukte vell antagelig 10 timer, men så skiftet jeg endel andre ting når jeg først hadde bilen oppe. Men det er rart med det, ting tar tid. Boltene øverst på svinghjulshuset tar noe tid, samme med fastrusta eksosanlegg, AC-kompressor og startmotor. Plagdes noe med girkassefestene.

 

Jeg blir utrolig imponert vis dette lar seg gjøre på 3-4 timer. Men det er klart vis man kjører på med muttertrekker over alt og har noe custom verktøy for denne jobben er det klart det går fortere. Men 50% raskere en verkstedmanualen sier høres optimistisk ut. Har skrudd en mye bil, med en del erfaring, og verkstedmanualer er nøye beregnet.

 

Men versågod, jeg skal ikke nekte noen og skifte clutch på 3 timer. Lykke til.

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår